حلقه طلا

1401/02/25 - 1227 - 0
حلقه طلا

حلقه طلا مظهری از زیبایی، ظرافت و در عین حال سادگی است و می‌تواند انتخاب اصلی افراد برای درخواست ازدواج، هدیه‌ای ارزشمند و معنادار برای دوست، همسر و... باشد. آن هم به یک دلیل؛ طلا نماد عشق است!

در این مقاله قصد داریم علاوه بر آشنا کردن شما دوستان عزیز با انواع طلاهای موجود در بازار، به نکاتی که باید هنگام خرید حلقه طلا به آن توجه کنید نیز بپردازیم که بتوانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

 

انواع رنگ حلقه طلا

در خرید طلا یکی از نکاتی که در لحظه اول چشمگیر به‌نظر می‌رسد، رنگ آن است. خوبی طلا این است که در سه رنگ متفاوت عرضه می‌شود که دایره انتخابی شما را گسترده‌تر می‌کند.

طلای 18 عیار معمولا در سه رنگ سفید، زرد و رزگلد عرضه می‌شود.

طلای زرد

طلای 18 عیار 75 درصد طلای خالص است و 25 درصد باقیمانده ترکیبی از فلزات مختلف است که استحکام اکسسوری‌های طلا را بالاتر می‌برند و در تعیین رنگ و درصد زردی آن نیز تاثیر دارند.

 

طلای سفید

برای اینکه سفیدی طلا بیشتر دیده شود باید تحت فرایندی آبکاری شود. در واقع رنگ سفید طلا روکشی است بنام رودیوم. این فلز تناژ زرد طلا را مخفی می‌کند و آن را به رنگ سفید درمی‌آورد. این آبکاری به مرور زمان از بین می‌رود و برای اینکه سفیدی مطلوب حفظ شود باید هر 6 تا 18 ماه یکبار اکسسوری طلا خود را آبکاری کنید.

طلای رز گلد

طلای رزگلد آلیاژی شامل طلا و مس است. ترکیب این دو فلز موجب ساخت رنگ رزگلد می‌شود که نسبت آن 75 به 25 است؛ 75 درصد طلا و 25 درصد باقی مانده را مس تشکیل می‌دهد.

تیتانیوم و زیرکونیوم


تیتانیوم و زیرکونیوم دو فلز دیگر هستند که در صنعت حلقه طلا و جواهرسازی از آن‌ها استفاده می‌شود. تیتانیوم یک فلز سبک وزن اما محکم به رنگ خاکستری تیره است. زیرکونیوم هم شبیه به تیتانیوم است، اما وقتی در معرض دمای زیاد قراد می‌گیرد به رنگ تیره درمی‌آید.

 

یکی از دلایل محبوبیت زیرکونیوم این است که برخلاف آبکاری سیاه رنگ به مرور زمان رنگ آن نمی‌رود و رنگ خود را حفظ می‌کند. معمولا حلقه طلا مردانه از این جنس طرفدران زیادی دارد.

این دو فلز نسبت به طلا از ارزش پایین تر و در نتیجه قیمت کمتری برخوردارند، اما در نظر داشته باشید که زیورآلات ساخته شده با این فلزات قابل تعمیر نیستند.

پلاتین

پلاتین فلزی سفید رنگ است که از طلا ارزش بیشتری دارد. رنگ سفید آن ذاتی است و برخلاف طلای زرد آبکاری شده به آبکاری نیاز ندارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به مرور زمان رنگش را از دست نمی‌دهد.

عیار آن 18 است اما وزن سنگین تری نسبت به طلا دارد.

 

ساخت حلقه طلا

حلقه طلا را می توان با محتوای طلای کمتری نیز ساخت. به طور مثال طلاهای کمتر از 18 عیار در رنگ های زرد، سفید و رز گلد موجود هستند. اما به دلیل ناخالصی بیشتر نسبت به 18 عیار، راحت تر ترک می‌خورند و شکننده‌ترند. اما در هنگام خرید باید حواستان را جمع کنید که حلقه مناسب خود را تهیه کنید. در ادامه به بررسی برخی از این نکات می‌پردازیم.

ا

عرض

اندازه عرض انگشتر اندازه ای است که انگشت را می‌پوشاند. علاوه بر سلیقه، عرض انگشتر را مقدار و نوع چینش نگین نیز می‌تواند تعیین کند. عرض حلقه‌ طلا زنانه معمولا 2 تا 4 میلی‌متر و حلقه طلا مردانه معمولا 4 تا 7 میلی‌متر است، اما همه این‌ها صرفا یک راهنما برای راحت‌تر کردن انتخاب شماست وگرنه شما باید بیینید که از چه اندازه ای بیشتر خوشتان میاد.

ضخامت

ضخامت حلقه به دیواره حلقه بازمی‌گردد. بنابراین باید به آن توجه بسیاری کنید؛ چون به طور مثال اگر خیلی نازک باشد ممکن است در طی استفاده زیاد خم شود. وجود یا عدم وجود نگین و سنگ نیز ضخامت حلقه شما را تعیین می‌کنند.

حلقه و پشت حلقه طلا با طرح بینهایت

اندازه انگشت

در هنگام خرید حلقه طلا، اندازه حلقه اهمیت زیادی دارد. اندازه انگشتر شما نباید به گونه‌ای باشد که خونرسانی به انگشت را قطع کند و نه در حدی شل باشد که بلغزد. در واقع باید در حدی باشد که با کمی مقاومت بتوانید آن را از انگشت خارج کنید.

اندازه انگشت به دلایل مختلفی مانند آب و هوا، فعالیت بدنی، تغییر وزن در نوسان است و بنابراین لزوماً انگشت شما همیشه یک اندازه نیست. معمولا انگشتان در فصل‌های سرد باریک‌تر و در فصل‌های گرم متورم‌ترند. بنابراین هنگام خرید حلقه حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

 

انواع سنگ های قیمتی در حلقه طلا


بسته به نوع سلیقه می‌توان سنگ‌های روی انگشتر را انتخاب کرد. معمولا قیمت سنگ‌ها، قیمت حلقه را خیلی تغییر می‌دهند و روی وزن آن نیز تاثیر می‌گذارند. در ادامه به معرفی پرکاربردترین سنگ‌ها روی جواهرات طلا می‌پردازیم.

حلقه طلا مدرن رز گلد صد سوت

الماس

الماس در زمره سنگ هایی است که هرگز از مد نمیفتد و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. یک ردیف الماس سفید کلاسیک روی حلقه به خصوص حلقه طلا زنانه می‌تواند ظاهر آن را دوچندان بهتر کند. سنگ‌های رنگی نیز امروزه کاربرد دارند.

الماس‌ها به غیر از رنگ سفید سنتی، در طیف رنگ‌هایی مانند سیاه، آبی، زرد و صورتی نیز وجود دارند. در بین تمام سنگ‌هایی که در زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود الماس طرفداران بیشتری دارد، دلیل آن هم این است که این سنگ نسبت به بقیه سنگ‌ها از مقاو‌مت بیشتری برخوردار است و روی آن به راحتی خط و خش نمیفتد.

یاقوت کبود و یاقوت سرخ - کوراندوم

 سنگ قیمتی بعدی که بیشترین طرفدار را در بعد از الماس دارد، کریستالی به نام کوراندوم است که بیشتر به نام یاقوت کبود و یاقوت سرخ شناخته می‌شود. اگر چه با شنیدن نام یاقوت اولین رنگی که به ذهن می‌رسد آبی است، اما این سنگ در رنگ قرمز نیز موجود است. یاقوت کبود می‌تواند سیاه، صورتی، بنفش، سبز، زرد و نارنجی نیز باشد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی که در سنگ‌های قیمتی برای استفاده روزمره باید در نظرگرفت، سختی یا مقاومت آن در برابر خراش است که بر اساس مقیاس سختی Moh اندازه‌گیری می‌شود. الماس که سخت ترین ماده در طبیعت شناخته شده برای بشر است، در این مقیاس سختی 10 را از آن خود کرده و سنگ کوراندوم دارای سختی 9 است.

 

نکات مهم هنگام خرید حلقه طلا

در هنگام خرید حلقه طلا باید به یکسری نکات توجه کنید که سرتان کلاه نرود و ضرر نکنید.

میزان خلوص طلا

خلوص طلا با عیار آن تعیین می‌شود. این عیار با 24 شروع می‌شود و تا 9 ادامه دارد. 24 عیار بیشتر برای شمش طلا است. هرچه این عدد کمتر شود درصد طلای موجود در آن نیز کمتر می‌شود. در ایران اکثرا طلاها 18 عیار هستند. اما هنگام خرید حتما از جای مطمئن خرید کنید چون ممکن است به جای 18 عیار به شما 12 عیار بفروشند و شما متحمل زیان شوید.

وزن


هنگام خرید حلقه طلا حتما به وزن آن توجه کنید. طلاهایی که سنگ مصنوعی زیاد دارند معمولا سنگین‌ترند. هنگام فروش نیز سنگ‌ها معمولا جدا می‌شوند، بعد طلا را وزن می‌کنند. بنابراین اگر انتخابتان چیزی جز یاقوت، الماس یا برلیان است به شما پیشنهاد می‌کنیم طلایی بخرید که تعداد سنگ آن کم باشد.

حلقه رینگی تبسم با طلای زرد با نگین اتمی

میزان نیکل در طلا

افراد زیادی هستند که به نیکل حساسیت دارند. چون طلا فلزی نرم است شکل پذیری آن سخت است. بنابراین باید کمی ناخالصی به آن اضافه شود تا شکل دلخواه را بگیرد. یکی از این فلزات نیکل است. اگر به نیکل حساسیت دارید یا به طور کل پوست حساسی دارید سعی کنید سراغ طلاهایی بروید که عیار آن‌ها بالا است.

همچنین نمی‌توانید خیلی از طلای سفید استفاده کنید چون نیکل برای سفید کردن و گرفتن زردی طلا به آن اضافه می‌شود. رودیوم که روکش سفید طلای زرد است به مرور زمان از بین می‌رود و پس از مدتی پوست شما با نیکل برخورد می‌کند. بنابراین تعجب نکنید اگر در ابتدا نسبت به حلقه طلا تان حساسیت نشان ندادید.

گالری ماندگار

حلقه‌های طلایی که در این مقاله دیدید همگی متعلق به گالری ماندگار هستند. ما در گالری ماندگار سعی کرده‌ایم تنوع محصولی بالایی داشته باشیم تا مطابق سلایق مختلف بتوانیم نیاز شما را برطرف کنیم. در ادامه به معرفی برخی از مدل‌های حلقه طلا گالریمان می‌پردازیم.

حلقه طلا سناریو


در حلقه طلا سناریو از نگین‌های اتمی استفاده شده که ظاهر کلاسیک و زیبای آن برای اکثر سلیقه‌ها مورد پسند است. این مدل در ست جذاب برای خانوم‌ها و آقایان در رنگ های مختلف سفید، زرد و رز گلد عرضه می‌شود. پهنای آن 2.5 میلیمتر و عرض آن 5 میلیمتر است.

ست حلقه و پشت حلقه طلا سناریو

می توانید در صورت تمایل این حلقه را در عرض 10 میلیمتر نیز سفارش دهید.

حلقه رینگی طلا


کلاسیک ترین نوع حلقه طلا ازدواج که در جهان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است رینگ ساده است. این مدل، از طلای 18 عیار ساخته شده و برای کاربری راحت توخالی طراحی شده است شما می‌توانید در صورت تمایل تو پر آن را سفارش دهید.

حلقه رینگی طلا توخالی

این رینگ مناسب کسانی است که می‌خواهند روی حلقه‌شان نوشته ای حک کنند. این مدل رینگ را می‌توانید در رنگ های رزگلد، سفید، طلایی و شکلاتی سفارش دهید.

حلقه نامزدی مانا

این حلقه طلا نگین دار یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای حلقه نامزدی است. این ست به صورت حلقه و پشت حلقه طراحی شده که دارای نگین‌های اتمی ریز و درشت است که در صورت افتادن هر یک از آن ها ما آن را به صورت رایگان برای شما جایگزین می‌کنیم.

حلقه نامزدی مانا به رنگ رز گلد با طرح بی‌نهایت با نگین اتمی

در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را با جواهر تعویض کنید. این مدل در رنگ‌های مختلف زرد، سفید و رزگلد قابل سفارش است.

حلقه طلای سفید

این ست یک ست مینیمال است که در عین سادگی، از جذابیت زیادی برخوردار است. اندازه حلقه مردانه به پهنای 4 میلیمتر و حلقه زنانه 2 میلیمتر است که البته قابل تعویض هستند. نگین های اتمی به کار رفته در این مدل از حلقه طلای نگین دار قابلیت تعویض با جواهر را دارند.

 

حلقه طلای سفید با قابلیت حکاکی اسم و تاریخ

این مدل نیز در رنگ های زرد، سفید و رز گلد قابل سفارش هستند و در حلقه مردانه نیز می‌توانید از پلاتین استفاده کنید.

رینگ طلا نگین دار

اگر ساده پسندید این مدل می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برایتان باشد. این مدل از حلقه طلا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در گالری ماندگار است که هم به عنوان پشت حلقه طلا ازدواج و هم به عنوان حلقه اصلی کاربرد دارد. طلای بکار رفته در این حلقه 18 عیار است و نگین‌های آن نگین‌های اتمی اتریشی هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند.

رینگ طلا نگین دار با اتم اتریشی

از دیگر مزیت‌های این نگین‌های اتریشی ضمانت دار بودن آن‌ها است که هنگام فروش کسر نمی‌شوند. این مدل را می‌توانید با جواهر نیز سفارش دهید.

این مدل با عرض 2 میل قابل سفارش است که البته بنابر سلیقه شما با عرض بیشتری نیز ساخته می‌شود.

کلام آخر

برای خرید حلقه طلا نکات مهمی که باید به آن ها توجه کنید اندازه، جنس و میزان ناخالصی موجود در آن است. در این مقاله سعی کردیم نکات کاربردی و مهم پیرامون خرید حلقه طلا مناسب را بررسی کنیم. ما در گالری ماندگار همراه شما هستیم تا با تنوع کاری موجود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.