راهنمای خرید سرویس طلا

خریدن سرویس طلا معمولا از خریدهای مهم و شیرین عروس خانم­های جوان برای مراسم عروسی است. برای انجام دادن هر چه بهتر این خرید، مانند هر خرید دیگری، داشتن اطلاعاتی کاربردی درباره انواع مختلف آن، از نظر رنگ و سایز و کیفیت ساخت و همچنین مراکز معتبری که آن وسیله را با قیمت مناسب عرضه می­کنند، می­تواند بسیار راهگشا باشد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید سرویس طلا می­پردازیم.

7 نکته که به هنگام خرید سرویس طلا عروس باید توجه کنیم | گالری طلا ربیعی

سرویس طلا معمولا شامل گردنبند، گوشواره و دستبند است. ممکن است انگشتر نیز همراه سرویس باشد یا نباشد. نیم­ست­ طلا معمولاً شامل گردنبند و گوشواره است و دستبند ندارد. نیم­ست می­تواند انگشتر داشته باشد یا نداشته باشد.

سرویس طلا از جمله خریدهای مهم برای مراسم عروسی است که معمولا توسط عروس و داماد یا با همراهی افرادی از خانواده­ یا نزدیکانشان تهیه می­شود. در این خرید مهم متداول است که تنها به چند فاکتور محدود که معمولا ظاهر زیبای سرویس طلا، گرم و عیار آن است و همچنین قیمت آن، بسته به توان مالی زوج­های جوان، توجه می­شود.

در این مقاله قصد داریم توجه شما خوانندگان گرامی را به تمامی عوامل موثر بر این انتخاب مهم، چه برای عروس خانم­های جوان و چه برای سایر خانم­ها، آشنا کنیم تا با نگاهی وسیع­تر و اطلاعاتی کامل­تر نسبت به خرید سرویس طلا اقدام کنید.

ست کردن طلا رزگلد، پالت رنگی مناسب طلا صورتی | مجله راف گلد

رنگ­های مختلف سرویس طلا

سرویس طلا معمولا در رنگ­های زرد، سفید و ترکیبی از زرد و سفید موجود است. در سال­های اخیر رنگ رزگلد نیز بسیار متداول شده و با توجه به جدیدتر و متفاوت­تر بودن نسبت به رنگ­های قدیمی، مورد استقبال خانم­ها قرار گرفته است.

معمولاً رنگ طلای زرد، برای پوست­های سفیدتر و طلای سفید برای پوست­های گندمگون و برنزه ظاهر زیباتری ایجاد می­کند، اما اجباری بر این انتخاب نیست و در نهایت انتخاب رنگ طلا، بسیار به سلیقه مشتری و علاقه شخصی او هم مرتبط است.

رنگ­های مختلف طلا، از نظر کیفیت و قیمت، تفاوت چندانی با هم ندارند و بیشتر این مورد بسته به سلیقه مشتری و الگوهای طراحی و مد متداول هر دوره­ای است. زمانی ممکن است طلای سفید بیشتر طرفدار داشته باشد و در دوره­ای دیگر بنا بر مد، رنگ طلای زرد یا رزگلد بیشتر مورد توجه باشد.

با قواعد خرید سرویس طلای عروس بر اساس رنگ پوست و مو آشنا شوید - سرویس طلا  عروس

کاربرد جواهر و سنگ­های قیمتی در سرویس طلا

کاربرد سنگ­های زینتی و جواهر باعث زیبایی و جلوه دوچندان سرویس طلا می­شود، اما قیمت آن را نیز افزایش می­دهد. چنانچه قیمت سرویس برای شما فاکتور مهمی است، بهتر است به دنبال سرویس­هایی طلایی که رویشان نگین جواهر کار شده، نباشید، اما اگر قیمت برایتان فاکتور مهمی نیست انتخاب این سرویس­ها با توجه به ظاهر خاص­تر و متفاوتی که نسبت به سرویس­های طلای معمولی دارند، توصیه می­شود.

نگین­های مصنوعی نسبت به نگین­های جواهر اصل قیمت کمتری دارند. ممکن است این نگین­ها در محاسبه گرم طلای مصرفی حساب شده باشند یا نشده باشند. در صورتی که سرویس طلای نگین­دار تهیه می­کنید، حتما از فروشنده بخواهید گارانتی نگین را به شما نشان دهد.

در گالری طلای ماندگار تمامی طلاها با شناسنامه به مشتریان محترم عرضه می­شوند. در شناسنامه طلا جزئیات کامل آن، از قبیل وزن دقیق، مدل و جنس و سنگ نگین کار شده نوشته شده است. با داشتن شناسنامه طلا می­توانید طلای خود را با اطمینان کامل در هر نقطه دنیا خرید و فروش کنید.

نکته مهم دیگر در خرید سرویس­های جواهر، اطمینان از اصل بودن سنگ­هاست. توجه به جلا و جلوه جواهر و همچنین وجود ناخالصی­های طبیعی می­تواند جواهر اصل را از بدلی متمایز کند که البته تشخیص دقیق آن تنها برای کارشناسان این زمینه امکان دارد.

برای خرید مطمئن انواع جواهر، حتما گارانتی اصل بودن آن را از فروشنده بخواهید.

گارانتی جواهر معمولا دو تا پنج سال است و فروشنده تضمین می­کند در صورت افتادن نگین، آن را مجددا روی سرویستان نصب کند. در گالری ماندگار تمامی سرویس­های جواهر با ارائه گارانتی به شما مشریان گرامی عرضه می­شوند.

نکاتی که بهتر است در انتخاب سرویس طلا به آن توجه کنیم

  • عیار طلا

متداول­ترین و بهترین عیار طلا در کشور ما، طلای هجده عیار است. فریب طلای 24 عیار خالص را نخورید، زیرا طلای خالص فلزی نرم است و در تهیه تمام انواع طلا درصدی مس وجود دارد.

تشخیص عیار طلا برای شما و حتی برای فروشندگان طلا نیز امکان­پذیر نیست و بهتر است از فروشنده شناسنامه طلا را بخواهید که در آن، عیار طلا نیز درج شده است.

  • انتخاب سرویس با توجه به فرم صورت و رنگ پوست

همانطور که قبلا گفته شد، به عنوان یک پیشنهاد نه چندان الزام آور، طلای زرد و ترکیبی برای پوست­های سفید و طلای سفید برای پوست­های گندمی یا برنزه مناسب­تر است.

برای گردن­ کشیده، سرویس­های با گوشواره بلند و زنجیر کوتاهتر و برای گردن­های کوتاه، گوشواره­های چسبان و زنجیر بلند توصیه می­شود.

  • دقت به قفل و کلید سرویس طلا

چون برای خرید سرویس طلا هزینه بسیاری می­کنید، طبیعی است که برای محافظت از آن لازم است سرویستان قفل محکمی داشته باشد تا از بدن جدا نشده و گم نشود.

سه نوع قفل برای گوشواره موجود است: چفتی، چنگکی و میخی. گوشواره چفتی ظاهر زیباتری دارد، اما گوشواره چنگکی از نظر محکم بودن قفل آن برتری دارد.

قفل میخی بیشتر در گوشواره­های چسبان به کار می­رود. اگر میخ بلند آن گوش شما را آزار می­دهد، می­توانید از فروشنده بخواهید طول میخ را برایتان کوتاه کند.

  • نگین در سرویس طلا

اگر مدل­های نگین­دار سرویس طلا را انتخاب می­کنید، حتما چک کنید تمام نگین­ها سرجایشان باشند و هیچ کدام نیفتاده باشند. اگر قصد نگهداری سرویس طلا به مدت طولانی را دارید، می­توانید هر نوع آن را که به نظرتان زیباتر است، انتخاب کنید، اما اگر به عنوان پس­انداز به سرویس طلایتان نگاه می­کنید، از نظر مالی به نفعتان است مدل­های با نگین کمتر را انتخاب کنید.

  • سایز سرویس طلا

مهم است سرویسی که انتخاب می­کند، خصوصا گوشواره و انگشتر آن، متناسب با سایز دست شما باشد. اگر بزرگتر باشد، جلوه زیبایی نخواهد داشت و علاوه بر آن خطر افتادن و گم شدن آن نیز هست و اگر برایتان تنگ باشد، دستتان را آزار خواهد داد. البته فروشنده می­تواند سایزهای بزرگ را کوچک کند تا اندازه دستتان شود.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم که به شما بگوییم چگونه خرید سرویس طلا را به درستی و بدون دردسر انجام دهید. در نهایت اگر نیاز به راهنمایی بیشتری برای خرید داشتید می‌توانید با پشتیبان‌های گالری ماندگار تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.