زنجیر طلا

1401/02/25 - 2618 - 0
زنجیر طلا

8 نکته مهم برای خرید زنجیر طلا

زنجیر یک لوازم جانبی بسیار همه کاره است که صرف نظر از سبک شخصی شما چیزی را برای همه ارائه می دهد. برای برخی، زنجیر طلا نماد وضعیت است و نشان دهنده ثروت و رفاه است. آنها همچنین می توانند یک سرمایه گذاری عالی باشند.

با این حال، زنجیر طلا انواع مختلفی دارد و انتخاب مناسب برای شما به عوامل مختلفی از جمله نوع طلا، عیار، طرح ها و ... بستگی دارد.  

 

نکته 1: تصمیم گیری در مورد نوع طلا

قبل از خرید گردنبند با زنجیر طلا، باید چندین فاکتور مهم را در نظر بگیرید، از جمله اینکه آیا زنجیر طلای جامد است، چه عیار است و از چه نوع حلقه هایی تشکیل شده است. بیایید مهم ترین ویژگی هایی را که در هنگام خرید زنجیر طلا باید به آنها توجه کنید را بررسی میکنیم.

طلای جامد

زنجیر طلای جامد از طلای خالص آلیاژ شده با برخی فلزات دیگر ساخته شده است. به همین دلیل، آنها درصد بیشتری از طلای خالص در مقایسه با گزینه های طلا پر شده و روکش طلا دارند. طلای جامد در سطوح مختلفی از خلوص وجود دارد که زنجیره های 14 یا 18 عیار ترجیح داده می شود. بیشتر زنجیرهای طلا در یکی از این دو نوع عرضه می شوند.

در حالی که طلای 24 عیار خالص ترین و با ارزش ترین نوع طلا است، زنجیرهای ساخته شده از این فلز برای پوشیدن روزانه بسیار نرم و ظریف هستند. همچنین ساخت آنها سخت است و اغلب برای عملی بودن بسیار گران هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به همین دلیل، بیشتر جواهرات طلا دارای ترکیبی از فلزات دیگر مانند نقره، مس، نیکل یا روی هستند که استحکام و دوام آلیاژ را افزایش می‌دهد.

 

زنجیرهای پر شده از طلا با ورقه های نازک طلا ساخته می شوند که به یک فلز پایه، معمولاً برنج، مس یا نقره متصل می شوند. معمولاً درصد بسیار کمی از جواهرات تمام شده حاوی طلای جامد است. به عنوان مثال، یک زنجیر پر از طلای 14 عیار فقط حدود 5 درصد طلای جامد دارد. به همین دلیل، پر شده از طلا نسبت به طلای جامد ارزش کمتری دارد، اما ارزش بیشتری نسبت به جواهرات روکش طلا دارد.

روکش طلا


آبکاری طلا با فرو بردن یک فلز پایه مانند مس یا نقره در حمام طلا انجام می شود. در مقایسه با لوازم جانبی پر شده از طلا، جواهرات آبکاری شده تنها حدود 0.05 درصد وزن خود را طلا دارند. اگرچه زنجیرهای روکش طلا می توانند به راحتی در اثر استفاده پوسته پوسته شوند یا تغییر رنگ دهند، اما بسیار محبوب هستند زیرا مقرون به صرفه هستند، به راحتی در دسترس هستند و ظاهر طلای واقعی را تقلید می کنند.

زنجیر طلای توخالی

زنجیرهای طلای توخالی با لایه‌هایی از طلای جامد ساخته می‌شوند یا می‌توان آن‌ها را با روکش طلا کرد، اما در داخل توخالی هستند. اگرچه زنجیرهای طلای توخالی مقرون به صرفه هستند، اما شکننده هستند و می توانند به راحتی فرورفته یا بشکنند. اگر کسی به دنبال یک قطعه با ماندگاری طولانی است، بهتر است زنجیر طلای جامد را انتخاب کند. اما زنجیرهای توخالی طلا معمولاً ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به قطعات طلاکاری شده یا پر شده از طلا دارند.

نکته 2: انتخاب نوع زنجیر طلا

زنجیر طلا در طیف گسترده ای از سبک ها و طرح ها وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. هنگام انتخاب طرح زنجیره خود، مهم است که هدف را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، برخی از زنجیرها به تنهایی پوشیده می شوند، در حالی که برخی دیگر با آویزها عالی به نظر می رسند. گزینه های زیادی برای همه وجود دارد و ما در زیر به محبوب ترین آنها نگاه خواهیم کرد.

زنجیر طناب:

 زنجیر طناب طرحی پرطرفدار است و با سیم‌های کوچک متصل به هم شبیه طناب ساخته می‌شود. یکی از بادوام ترین زنجیرها هستند و با هر آویزی قابل پوشیدن هستند.

زنجیر دریایی:

 زنجیره‌های دریایی دارای پیوندهای بیضی شکل به هم پیوسته هستند که هر کدام یک میله در وسط دارند. آنها یکی از قوی ترین انواع زنجیره ها هستند زیرا از حلقه های به هم پیوسته تشکیل شده اند. زنجیرهای دریایی بزرگ برای گردنبندهای بسیار عالی، زمانی که به تنهایی پوشیده می شوند، می سازند، در حالی که نسخه های نازک تر با آویزها ایده آل هستند.

زنجیرهای جعبه ای:

زنجیرهای جعبه ای یک زنجیره محکم ساخته شده از حلقه های مربعی است که به هم متصل شده اند تا یک زنجیره صاف و روان ایجاد کنند. این زنجیر به دلیل استحکامی که دارد محبوبیت زیادی دارد و می توان آن را با آویزهای سنگین و یا به تنهایی پوشید.

زنجیر مار:

 زنجیر مار به دلیل بافت و ظاهر صافی که شبیه مار است به این نام می‌گویند. آنها یک زنجیر شکننده هستند که می توانند به تنهایی یا با آویزهای کوچکتر پوشیده شوند.

زنجیر فرانکو: زنجیر فرانکو با پیوندهایی به شکل V ساخته می شود تا یک الگوی محدود را تشکیل دهد. این زنجیرهای بادوام مخصوصاً مورد علاقه طرفداران هیپ هاپ است که آنها را با آویزهای بلنگ می پوشند.

زنجیر فیگارو:

 زنجیره های فیگارو دارای الگوهای متناوب حلقه های دایره ای و بیضی هستند. این یکی از محکم ترین و محبوب ترین انواع زنجیر است.

زنجیره مهره / توپ:

 زنجیره مهره / توپ با قرار دادن مهره های دایره ای کوچک در یک خط پیوسته ایجاد می شود. اینها یا ارتباط نزدیکی دارند یا از هم جدا شده اند. این زنجیرها دارای عرض های مختلفی هستند و به ویژه هنگامی که با آویزهای تگ سگ پوشیده می شوند، بسیار محبوب هستند.

زنجیر کابل:

 زنجیر کابل دارای پیوندهای گرد یا دایره‌ای یکنواخت است که به هم متصل شده و طرحی ساده را تشکیل می‌دهند. این زنجیر را هم مردان و هم زنان می توانند به صورت تکه های مستقل و یا با آویز بپوشند.

نکته 3: تصمیم گیری در مورد طول زنجیره

زنجیر طلا می تواند از چوکرهای کوتاه 14 اینچی تا طناب های بلند بیش از 40 اینچ متغیر باشد. طولی که بر اساس عواملی مانند استایل شخصی تان، اینکه آیا زنجیر را با آویز بپوشید یا نه، و مناسبت، برای نام بردن چند مورد تصمیم می گیرید.

معمولاً زنجیر طلایی زنانه بین 14 تا 42 اینچ است. زنجیرهای کوتاه‌تر برای پوشیدن روزانه مناسب‌تر هستند، در حالی که زنجیره‌های بلندتر برای رویدادهای رسمی مانند مهمانی‌ها یا جلسات کاری عالی هستند.

زنجیر مردانه معمولاً بین 18 تا 24 اینچ است. آنها را می توان هم برای لباس های رسمی و هم برای لباس های رسمی، با یا بدون آویز پوشید.

نکته 4: تصمیم گیری در مورد ضخامت زنجیر

ضخامت زنجیر طلا هم از نظر ظاهر و هم از نظر قیمت قابل توجه است. زنجیرهای ضخیم‌تر به عنوان تکه‌های بیانی عالی هستند و می‌توان آنها را به تنهایی و بدون آویز پوشید. در حالی که زنجیر ضخیم‌تر معمولاً توسط مردان پوشیده می‌شود، زنانی که می‌خواهند بیانیه‌ای جسورانه داشته باشند نیز آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

زنجیرهای نازک برای ظاهری مینیمال ایده آل هستند. آنها همچنین زمانی عالی هستند که می خواهید تمرکز روی آویز باشد تا روی زنجیره. این زنجیر به دلیل ظاهر شکننده و ظریف مورد نظر است.

 

 

نکته 5: تصمیم گیری در مورد گیره

اگرچه این یک واقعیت کمتر شناخته شده است، اما گیره زنجیر نقش مهمی در نگه داشتن و محکم کردن زنجیر دارد. انواع مختلفی از گیره ها در زنجیر طلا استفاده می شود، از جمله خرچنگ، حلقه فنری، ضامن، قلاب و پیچ.

گیره پنجه ای خرچنگ قوی ترین و بادوام ترین نوع بند زنجیری محسوب می شود. زنجیر را ایمن نگه می دارد و احتمال باز شدن زنجیر را به حداقل می رساند. حلقه فنری نیز از امنیت بالایی برخوردار است و یکی از رایج ترین انواع گیره هایی است که برای زنجیر استفاده می شود.

نکته 6: کیفیت کاردستی را بررسی کنید

هنگام خرید یک زنجیر ، مهم است که کیفیت ساخت آن را بررسی کنید. یک زنجیر صاف گزینه ایده آلی برای پوشیدن روزانه است زیرا پوست را تحریک نمی کند. زنجیر نباید دارای قطعات زبری باشد که بتواند بدن شما را خراش دهد یا خراش دهد. علاوه بر این، زنجیرهای خوش ساخت به راحتی چروک نمی‌شوند، گیر نمی‌افتند یا کشیده نمی‌شوند و می‌توانند برای مدت طولانی‌تری بدون هیچ سر و صدایی پوشیده شوند.

نکته 7: علامت مشخصه را بررسی کنید

علامت مشخصه یک حکاکی کوچک است که معمولاً در نزدیکی بند زنجیر طلا یافت می شود. این علامت نشان دهنده خلوص زنجیره در قیراط است. علاوه بر این، برخی از زنجیرها دارای سال علامت گذاری هستند که در نزدیکی یا روی گیره حک می شود. به عنوان مثال، علائم طلای 18 عیار می تواند شامل 18 عیار، 18 عیار یا 18 عیار باشد.

نکته 8: به دنبال بهترین مکان ها برای زنجیره های طلا باشید

مهم است که زنجیر طلای خود را از یک سایت معتبر خریداری کنید تا مطمئن شوید که پاره نمی شوید. در صورت خرید آنلاین، قابل اعتماد بودن سایت و سابقه آن را در نظر بگیرید. نظرات مشتریان روشی عالی برای سنجش نظر و نظر سایر خریداران در مورد خرده فروش است.

 

 

 

 

 

5 مدل سرویس طلای محبوب گالری ماندگار

                                                                                 

 

 

 

 


               زنجیر طلا


 

                                           

انتخاب قیراط برای زنجیره طلای شما 

وقتی تصمیم می گیرید که زنجیر طلای شما چه عیارتی باشد، به خاطر داشته باشید که هر چه طلا خالص تر باشد، نرم تر و دوام کمتری خواهد داشت.

بنابراین، اگر قرار است زنجیر خود را هر روز بپوشید، ممکن است بخواهید از قطعات 20Kt و 22Kt صرف نظر کنید، که در مقایسه با زنجیرهای 10Kt یا 14Kt راحت تر خراشیده می شوند، زیرا سخت تر هستند زیرا حاوی درصد بیشتری از آلیاژهای غیرطلا هستند. .

اگرچه طلای عیار کم دوام بیشتری دارد، اما اگر به نیکل حساسیت دارید توصیه نمی شود - بسیاری از آلیاژهای طلا حاوی این فلز هستند و هر چه خلوص طلا کمتر باشد، ممکن است نیکل بیشتری در قطعه وجود داشته باشد.

اگر در مورد واکنش آلرژیک نگران هستید، طلای 10 کیلو تنی نخرید (مگر اینکه مطمئن باشید که نیکل ندارد). به جای آن از طلای 14 عیار یا 18 عیار استفاده کنید. (لطفاً توجه داشته باشید که اگر واقعاً به نیکل حساس هستید، طلای 14 عیار همچنان ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود.)

انتخاب نوع پیوند

نوع پیوندی که برای زنجیر طلای خود انتخاب می کنید تعیین می کند که چقدر به راحتی پیچ خورده و احتمال شکستن آن چقدر است.

به عنوان مثال، زنجیره های مسطح مانند زنجیره امگا و زنجیره شاه ماهی بیشتر در معرض پیچ خوردگی هستند.

یکی دیگر از انواع پیوندهای مشکل ساز زنجیره مار گرد است. این زنجیر به احتمال زیاد روی لباس‌های شما گیر می‌کند و می‌پیچد، و تعمیر گردنبند تاب‌دار ممکن است بسیار سخت یا غیرممکن باشد.

همچنین تعیین ضخامت پیوندها بسیار مهم است، و این نه تنها به ترجیح سبک شما بستگی دارد، بلکه به این بستگی دارد که آیا آویز می‌پوشید یا خیر. اگر می‌خواهید روی زنجیر طلایی خود نوعی طلسم قرار دهید، مطمئن شوید که آنقدر ضخیم است که وزن اضافی را تحمل کند.

برخی از بهترین انتخاب ها برای نوع پیوند زنجیره ای شامل زنجیره جعبه و زنجیر گندم است: آنها هر دو محکم هستند (در صورتی که می خواهید آویز را به آنها آویزان کنید) و نسبتاً انعطاف پذیر هستند.

سایر گزینه های خوب پیوند عبارتند از: زنجیره فیگارو، زنجیر دریایی، زنجیر لنگر، زنجیره مهار و زنجیر طناب.

گیره را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که زنجیر طلای شما دارای یک گیره است که به خوبی بسته می شود و به راحتی شکسته نمی شود. گیره خرچنگ یکی از بهترین انتخاب ها است - محکم است و اگر زنجیر خود را محکم تر بکشید به راحتی باز نمی شود.

بسیاری از زنجیرها دارای یک قفل حلقه ای هستند که دارای فنر هستند - این بست ها ارزان تر هستند، اما معمولاً نازک هستند و به اندازه گیره خرچنگ بادوام و ایمن نیستند.

بررسی کنید که آیا زنجیر صاف است یا خیر

یکی از ویژگی‌های زنجیره‌های طلا که اغلب نادیده گرفته می‌شود، سطح آنهاست: مطمئن شوید که صاف است.

ممکن است فکر کنید که این چیز مهمی نیست، اما اگر زنجیر خشن باشد و چندین ساعت آن را بپوشید، پوست شما را تحریک می کند. انگشتان خود را روی زنجیر بکشید تا مطمئن شوید که هیچ قطعه دندانه ای وجود ندارد که بتواند پوست شما را ساییده یا روی لباس شما گیر کند.

نتیجه گیری

گردنبند طلا اگر به درستی با نوع لباس انتخاب شود، چشم ها را خیره می کند. گردنبند ها معمولاً اولین چیزی هستند که توجه را جلب می کنند. در این مقاله نکات مهم خرید زنجیر طلا را مرور کردیم.به طول زنجیر توجه داشته باشید، اگر گردن بلندی دارید به دنبال خرید زنجیر کوتاهی باشید تا گردن شما را کوتاه تر نشان دهد. و بالعکس یعنی اگر گردن شما کوتاه است، باید به فکر خرید زنجیر بلندی باشید تا گردن بلندتر دیده شود.

زنجیر ‌های طلایی که در این مقاله دیدید همگی متعلق به گالری ماندگار هستند. ما در گالری ماندگار سعی کرده‌ایم تنوع محصولی بالایی داشته باشیم تا مطابق سلایق مختلف بتوانیم نیاز شما را برطرف کنیم.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.