گردنبند طلا و نقره

گردنبند طلا و دیگر اشیاء قیمتی ارزش لباس و اعتماد به نفس همراه می‌آورد. استفاده از قطعات گرانبها با طراحی خاص ظاهر خود را می‌توانید زیبا کنید. در این مقاله اطلاعاتی درمورد این شی با ارزش باید بدانید و نحوه انتخاب آن را خواهید دانست همچنین اطلاعات خود را در مورد نگهداری و دیگر موضوعات مربوط افزایش خواهید داد.

برای یافتن نگاه به دنبال گردن آویز طلا باشید

خود را به زحمت نیندازید تا در یک مجلس چه لباسی به تن کنید یا چگونه حاضر شوید. یک گردنبند زیبا کافی است که شما را در یک مراسم بدرخشاند. همچنین رنگ طلائی یا نقره‌ای تفاوتی ندارد. برای کسانی که علاقه به جواهرات دارند، گردنبند با رنگ‌های گرم ظریف برای داشتن سلیقه بی‌عیب و نقص همراه خود کنید.

برای این که نشان دهید شما به مد علاقه دارید، لباس‌هایتان را با یک زنجیر زینتی آراسته کنید. گردنبندهای چند لایه ظاهری دلنشین دارند که هر کدام از لایه‌ها خود به تنهایی زیبایی منحصربه فردی خواهند داشت که در نهایت زیبایی مدنظر شما را تکمیل می‌کنند. برای طراحی هر یک به سبک خارق العاده ایده‌های زیاده روی کاغذ پیاده می‌شود. هر چه طول‌های مختلف با قطعات متنوع همراه باشد، بیشتر مورد علاقه مصرف‌کنندگان قرار میگیرد. با استفاده از آن‌ها فرم شخصی خود را با دیگران متمایز می‌کنید.

گردنبند طلا با سنگ های قیمتی را به استایل خود اضافه کنید

به زنجیرتان جواهرات سنگی مورد علاقه را اضافه کنید و خود را به رخ بکشانید. استفاده از سنگ های با ارزش این معنی را می‌دهد که شما می‌تواند سلیقه خود را در معرض دید بگذارید. از الماس‌های زیبا یا با مرواریدهای کلاسیک خودنمایی کنید. شما هر سبکی که دارید، در زمان‌های خاص یک اکسسوری (لوازم جانبی در مد) فوق‌العاده بسازید. گردنبندی از جنس طلا یا نقره حکاکی شده به عنوان یک هدیه خاص برای سالگرد به کسی که برای شما ارزش دارد تقدیم کنید. مطمئنا یک لحظه ی به یاد ماندنی مانند گردنبند طلا با اسم را برای خود خاطرساز می‌کنید.

چگونه متوجه تفاوت میان طلای تو پر و توخالی را شویم ؟

یکی از نکات مهم در هنگام خریدن طلا این است که داخل آن خالی یا جامد باشد. بسیاری از افراد چنین برداشتی دارند اگر طلا درون پر و جامدی داشته از ماندگاری بالایی برخوردار است. روش تشخیص این مسئله تفاوت وزن زیادی است که طلا یا وسیله زینتی دیگر دارد، میتوان گفت بدون فضای خالی در داخل آن گرانبهاتر بوده و از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

طلای توخالی از نظر قیمتی پایین‌تر و به راحتی قابل شناسایی است‌. زمانی که در دست می گیرید متوجه وزن آن میشید. این نوع طلاها عمر کمتری دارد و به سرعت آسیب میبینند. طلای توپر جامد طولانی‌تر عمر می‌کند و بیشتر مورد توجه عام قرار می‌گیرد. همچنین از نظر کیفیت و دوام قدرت بیشتری دارد. در نتیجه شما میتوانید بدون دردسر و نگرانی در هر مجلسی حضور داشته باشید و از آن استفاده کنید.

مراقبت از طلا و تمیزکردن آن‌

یکی از نکات مهمی که پس از خرید گردنبند طلا باید درنظر داشته باشید، چگونگی مراقبت از این زیورآلات است. هر اندازه که در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهید، عمر جواهرات شما بیشتر خواهد شد. در ادامه چندین نکته را در این باره با شما مطرح کرده‌ایم که کمکتان خواهد کرد.

  • برای گردنبند طلا یا شی مانند آن از مواد پاک کننده ای که ممکن است آن را از بین ببرد مانند مایع سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی خانگی خودداری کنید.
  • کمی صابون در آب گرم حل کنید و سپس آن را بشویید.
  • از پارچه مخصوص پاک کننده جواهرات یا میکروفیبر استفاده کنید. از دستمال کاغذی یا سایر پارچه های دیگر که باعث ایجاد خراش های ریز میشود اجتناب کنید.
  • از صابون معمولی، ادکلن، کلر، اسپری مو و غیره پرهیز کنید.

اگر نگران استفاده زنجیرهای زینتی برای کودک خردسال خود هستید، ما را دنبال کنید

کودک خردسال در پی تراوشات ذهن خود است. به خصوص آنهایی که فعالیت زیادی دارند. برای استفاده از گردنبند طلا یا هر نوع زیورآلاتی دیگری باید مراقبت از فرزندتان را چند برابر کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از آن‌ها ممکن است خطرساز شود. باید مراقب باشید در زمان بازی زنجیر به دور گردن کودک شما نچسبد و باعث خفگی نشود یا خط قرمز در اطراف گردن اون به وجود نیاورد. این نگرانی زمانی رخ میدهد که کودک خواب باشد، برخلاف بزرگسالان نحوه خواب کودکان خودآگاه نیست و در ذهن کودک ثبت نشده است. در نتیجه  این احتمال وجود دارد که برایش خطرساز شود بنابراین قبل از خواب گردنبند را بردارید تا دچار خفگی نشود‌.

همچنین مسمومیت با سربی که در گردنبند کودک وجود دارد، سلامت او را به خطر می اندازد. مسمومیت با سرب مشکلاتی چون تاخیر در رشد، اختلال در یادگیری، جلوگیری از افزایش وزن، تشنج و دیگر مسائل را به دنبال دارد.

 بهترین گزینه برای تهیه گردن آویز طلا  برای کودکان خرید آن از فروشنده معتبر است. هنگام خرید برای فرزند خود مطمئن شوید که جنس آن با پوست لطیف کودک سازگار است و حتما عاری از وجود سرب یا نیکل باشد. نیکل قرمزی، بثورات پوستی (دانه هایی که در سطح پوست قرمز رنگ ظاهر میشوند)، لکه های خشک و در بدترین حالت تاول را به وجود می آورد.

چه زمانی استفاده از آن برای کودک شما بی‌خطر است ؟

کودکان می‌توانند با زیر نظر گرفتن والدینشان در هر سنی از گردنبند طلا یا نقره استفاده کنند. اما باید طول آن را در نظر بگیرید. بیایید طول آن را برای دو گروه سنی بررسی کنیم

نوزاد و کودک نوپا (از ۱ تا ۳ سال): طول مناسب برای این رده از سن بین 25 سانتی‌متر تا 35 سانتی‌متر است. بزرگ یا کوچک بودن آن به خودتان بستگی دارد.

کودکان زیر ۱۲ سال: به مرور زمان با افزایش سن کودک، اندام وی رشد می‌کند. همین امر سبب می‌شود که گردنبندی که در 3 سالگی اندازه فرزند شما بوده‌ است در 6 سالگی دیگر اندازه نباشد. به همین جهت اندازه گردن آویز طلا باید با توجه به سن کودک تغییر کند.

نکات ایمنی برای فرزند نوپایی که از گردن آویز استفاده میکنند

بیاید به نکاتی که در زمان استفاده از آن لازم است بدانید، توجه کنیم.

  • گردنبندی که برای کودک تهیه کرده‌اید، باید مناسب باشد. در واقع  فعالیت کودکان در حین استفاده ممکن است، خطر آفرین شود.
  • در زمان بازی کودک جایی که کنجکاو است، باید او را زیر نظر داشته باشید.
  • اگر در مکانی هستید که نمیتوانید به مدت طولانی آن را زیر نظر داشته باشید، بهتر است گردنبند طلا را بردارید.
  • هر زمان از شبانه روز که کودک به خواب رفت، را از گردن آن دربیاورید.

ساختار کدام جواهرات با عیار 14  یا ۱۸ عیار بهتر ؟

در جواهر فروشی‌ها طلای ۱۸ و 14  عیار به گوشتان خورده است، شاید تاکنون برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا این دو از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت است!

بیایید بررسی کنیم k چه معنی دارد؟

قیراط اضافه شده به طلا k است. طلای خالص از ۲۴ قطعه مساوی به نام عیار تشکیل شده که آن معیار اندازه گیری طلا است. واحد وزن جواهرات میزان خالص بودن طلا را به شما نشان می‌دهد، هر چه بالاتر باشد، طلا خالص‌تر است. عیار ۲۴ بسیار انعطاف پذیر است و ساخت جواهر با آن امکان پذیر نیست. باید آلیاژ به آن اضافه کنند که بتوانید از آنها به راحتی استفاده کنید. این راحتی را بخصوص باید در گردنبندها احساس کنیم.

طلا ۱۴ عیار در ساخت جواهرات به چه منظور است؟

گردنبند طلا که ترکیب دو یا چند فلز ذوب شده آن حاوی ۱۴ قیراط است را طلای 14 عیار می‌گویند. ۵۸ درصد طلا و ۴۰ درصد فلزات آلیاژی در ترکیب این نوع طلا استفاده می‌شود. استفاده از آلیاژ باعث استحکام بخشیدن به زیورآلات ساخته شده خواهد شد. همچنین به دلیل بالا بودن میزان طلا حساسیت پوست در هنگام استفاده کاهش پیدا می‌کند.

مزیت و معایب آن

استفاده از عیار ۱۴ مزایا و معایب متعددی دارد، در زیر به جوانب مثبت و منفی آن اشاره میکنیم:

مثبت

  1. خالص و خیره کننده، دوام و ارزش پولی: این نوع دوام بیشتری نسبت به 18 عیار دارد، اما عیار ۱۸ کیفیت بهتری دارد و در برابر خراشیدگی و تغییر رنگ مقاوم‌تر است. این نوع برای افرادی که فعالیت زیادی دارند مناسب است.
  2. ضد حساسیت: به قدری ایمن است که در مد و زیبایی از آن برای مراقبت پوستی استفاده می‌کنند.
  3. از نظر قیمتی: نسبت به طلای با درجه ۱۸ بسیار مقرون به صرفه‌تر است و بین آنها تفاوت قیمت وجود دارد.
  4. دسترسی: به احتمال زیاد هنگام خرید گردنبند طلا با عیار ۱۴ بیشتر از عیار ۱۸ خواهید یافت.
  5. از نظر زیبایی: درصد طلایی که استفاده میکنند در مقایسه با آلیاژ عیار رنگ زرد زیباتر و گرمای عمیق‌تری به زیورآلات می‌بخشد و درخشش آن را افزایش میدهد.

منفی

  1. طلای آن نسبت به عیار ۱۸ کمتر است.
  2. نسبت به ترکیب فلز با فلزات گرانبها پایین‌تر، آلیاژ مصرفی در آن نسبت به طلا بیشتر است.

بررسی چند نمونه از گردنبندهای گالری ماندگار

  1. گردنبند طلای روشان: یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار است. همچنین می‌توانید نوع فونت و اسمی آن را سفارش بدهید. این نوع یکی از پرفروش‌ترین طرح های گردنبند طلا است که با هر اسم با فونت فارسی یا انگلیسی میتوان آن را سفارش داد. گردنبند طلا با اسم برای هدیه دادن گزینه‌ای خوب و ماندگار است.

  1. زنجیر طلا سپاهان: طرح سبک و نمایی مدرن کمی نزدیک به طرح کارتیر یا کارتیه دارد. تنوع در مدل باعث جذاب دیده شدن طرح از نظر مردان و زنان می‌شود. این مدل در گالری ماندگار طرح های مختلفی دارد. همچنین زنجیر سپاهان به صورت چند ردیفی، شکلی خاص و زیبا دارد.

 

  1. گردنبند طلا البرنارو رز: از طلای رزگلد ساخته شده است و به دلیل طرح سرتاسر گوی شکل و بعضی هم تراش خورده نمای جذاب و درخشانی که دارد جزء پرفروش‌ها به حساب می آید. البرنارو رز مدل مورد پسند دختران  است و به صورت بی‌رنگ ارائه میشود.

  1. طرح فیگارو: حلقه‌هایی از طلا که با سایزهای کوچک و بزرگ طراحی شده‌اند. حلقه بزرگ که میان سه حلقه کوچکتر از خود قرار دارد تا آخر این پیوند ادامه دارد. زنجیر فیگارو اولین بار در ایتالیا با طرح‌های مختلف مورد استفاده عموم قرار گرفت.

  1. گردنبند طلا کارتیر: یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین مدل گردنبند طلا با سبک اسپرت و ابعاد اندازه های مختلف محسوب می‌شود که نماد تجمل است، این طرح نظر بسیاری از افراد را جذب خودش می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به دو لاین بافت به هم تنیده شده اشاره کرد که همواره حس مقاومت در زنجیر را تداعی می‌کند. همچنین شاید بتوان گفت که نماد همبستگی است.

این نوع زنجیر به دلیل ضخامت و سنگینی قبل از آن که سبک مدرن داشته باشد، از سبک کلاسیک تبعیت می‌کند. در زمان‌های قدیم مصریان از این نوع برای نشان دادن تجمل استفاده می‌کردند.

کلام آخر

استفاده از یک گردنبند طلا یا هر قطعه با ارزش دیگر شما را به یک جواهر تبدیل می‌کند. از دید کودک شما گردنبند یک شی سرگرم کننده است که همواره باید در هر شرایطی مراقب آن‌ها باشید. خطرهای زیادی وجود دارد که فرزند شما را دنبال می‌کند، فقط به این فکر نباشید که برای زیبا به نظر رسیدن دلبندتان، خود به آن‌ها آسیب برسانید.

 فلزات با واحد وزن مختلف مزایا و معایب متفاوتی دارند. شما می‌توانید با انتخاب گردنبدی با عیار 14 در ازای پرداخت مبلغ کمتری، زرق و برق زیبایی را به خود و دوستانتان هدیه دهید. همچنین این زیورآلات کیفیت مناسبی دارند و همچنین می‌توان در آینده نیز روی قیمت آن‌ها حساب باز کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.