راهنمای خرید گوشواره طلا

از دیرباز میان در سراسر دنیا رسم بوده که پرده گوش دخترخانم‌ها را در سنین پایین سوراخ می‌کردند و به آن گوشواره‌ ‌آویزان می‌کردند که به زیبایی آن‌ها افزوده باشند. امروزه سوراخ کردن گوش بین آقایان هم متداول شده است. همچنین داشتن چند سوراخ گوش و گوشواره و نیز سوراخ کردن بقیه نقاط بدن مانند پره‌های بینی یا ناف نیز تاحدودی متداول شده است.

در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید گوشواره طلای مناسب از بین تمام مدل‌های متفاوتی که وجود دارد، راهنمایی کنیم که بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید. پس لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهادی برای دیدن انواع مدل گوشواره جدید زنانه و دخترانه (سال 2022 - 1401)

 

نکاتی که در انتخاب گوشواره طلا باید به آن توجه کرد

زمانی که به فروشگاه می‌روید و می‌خواهید که گوشواره مناسبی را برای خود انتخاب کنید، دچار سردرگمی می‌شوید. به همین دلیل است که ما در این قسمت تصمیم گرفته‌ایم به شما نکاتی را بگوییم که با درنظر گرفتن آن‌ها بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

ویژگی‌های طلا

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که برای خرید گوشواره نیز مانند هر طلای دیگر، نیاز است به عیار طلا، گرم آن، وزن نگین‌ها و موارد دیگر توجه کافی داشته باشید. اصولا تمام این موارد معمولا در شناسنامه طلا آمده است که برای خرید و فروش طلا در هر جای دنیا معتبر است.

رنگ عاملی مهم در انتخاب

گوشواره طلا نیز مانند طلاهای دیگر دارای رنگ‌های مختلف است. انتخاب رنگ آن تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت طلای سفید برای پوست‌هایی که تناژ گرم دارند و طلای زرد برای پوست‌هایی که تناژ سرد دارند، مناسب‌تر است. مخلوط طلای زرد و طلای سفید معمولا روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد.

مدل گوشواره

 گوشواره طلا به طور کلی دارای مدل‌های مختلف آویز، چسبان، حلقه‌ای چسبان و حلقه‌ای النگویی است. در دسته بندی دیگری می‌توان آن را به دو نوع ساده و نگین‌دار تقسیم کرد که نگین آن می‌تواند شامل جواهرات اصل، نگین‌های سنتزی، مروارید اصل و یا مصنوعی باشد.

 اگر زیاد گوشواره تعویض می‌کنید، بهتر است از خریدن مدل‌های نگین‌دار خودداری کنید و بالعکس، اگر قصد نگهداری طولانی مدت آن را دارید، می‌توانید تا مدت‌های طولانی از جلوه زیبای گوشواره‌های نگین‌دار لذت ببرید.

چنانچه صورت شما گرد و پر است و گردن کوتاهی دارید، انتخاب گوشواره‌های آویز برای شما می‌تواند گزینه مناسبی باشد و فرم سر و گردن را تاحدودی اصلاح کند و بالعکس، اگر صورت کشیده و گردن بلندی دارید، انتخاب مدل‌های چسبان یا حلقه‌ای النگویی برایتان مناسب است.

اگر صورت شما زاویه‌دار است، به عنوان مثال فرم مثلثی یا مربعی دارد، از انتخاب گوشواره‌های زاویه‌دار بپرهیزید و ترجیحا مدل‌های بیضی یا گرد را انتخاب کنید. اگر صورت گردی دارید، انتخاب گوشواره‌های زاویه‌دار و آویز برای شما مناسب‌تر است. صورت‌های بیضی و لوزی شکل می‌توانند هر مدل گوشواره‌ای را که مایلند، انتخاب کنند.

قفل گوشواره

گوشواره‌ها از نظر نوع قفل یا اتصالشان به گوش به انواع میخی، قفلی، کلیپسی و بخیه‌ای تقسیم می‌شوند. گوشواره میخی معمولا به شکل میخ داخل سوراخ گوش قرار می‌گیرد و سپس پرج آن روی میخ متصل شده و مانع جدا شدن گوشواره از گوش می‌شود.

گوشواره‌های قفلی از قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین شکل‌های قفل گوشواره هستند. این قفل‌ها از دو قسمت منحنی تشکیل شده‌اند که داخل یکدیگر قرار می‌گیرند. گوشواره کلیپسی شبیه قفلی است، اما قسمت منحنی آن داخل نرمه گوش قرار می‌گیرد. گوشواره‌های بخیه‌ای به لاله گوش متصل می‌شوند و برای استفاده آن‌ها نیازی به سوراخ کردن گوش نیست.

در هنگام خرید انواع گوشواره خصوصا مدل‌های نگین‌دار دقت کنید که گوشواره به مو یا لباستان گیر نکند و باعث آزارتان نشود.

نکاتی درباره استفاده و نگهداری از گوشواره طلا

  • تا حد امکان از گوشواره های خیلی سنگین استفاده نکنید، چون این گوشواره‌ها سوراخ گوش را به پایین می‌کشند و ممکن است سوراخ آن را گشاد کرده و حتی پره گوشتان را پاره کنند.
  • موقع خوابیدن گوشواره های میخی را از گوش در بیاورید تا میخ آن به گوشتان آسیب نزند.
  • هنگام ورزش بهتر است از گوشواره خصوصا انواع آویز استفاده نکنید.
  • مراقب گیر کردن روسری، لباس یا موهایتان به گوشواره باشید تا موهایتان کنده نشود و روسری و لباستان نخکش نشوند.

پنج مدل برتر گوشواره طلا در گالری ماندگار

مدل‌های مارکیز

گوشواره طلا مارکیز کات مربع

مدل‌های مارکیز، مدل‌های براقی هستند که در طراحی آن‌ها برای جلوه بیشتر از طرح سیاه قلم استفاده شده است. این موضوع باعث می‌شود که این مدل گوشواره‌ها در حال حرکت به دو رنگ زرد و مشکی دیده شوند و نگاه‌ها را به خود جلب کنند.

گوشواره‌های مارکیز از نظر رنج قیمتی در بازه متوسط گالری ماندگار دسته بندی می‌شوند.

 

مدل‌های آلبرنادو

گوشواره طلا گوی ال برناردو

مدل‌های آلبرنادو با طراحی گوی‌های سفید و رزگلد شناخته می‌شوند و جزو مدل‌های پرطرفدار گالری ماندگار هستند. چرا که این مدل با وجود سادگی، زیبایی خاصی دارد و جزو مدل‌هایی است که با گذشت زمان همچنان جلوه خود را حفظ خواهد کرد و هرگز قدیمی نمی‌شود.

این مدل گوشواره نیز به سبب وجود گوی‌های درخشان، بسیار براق و چشم‌نواز است. این مدل‌ها از نظر قیمتی در محدوده متوسط قرار دارند.

مدل‌های آکو

گوشواره طلا آکو تراش

این مدل‌ها اکثرا حلقه‌ای و چفتی هستند و با وجود طراحی ساده و بدون نگین خود، جلوه خاصی دارند. همچنین مشابه سایر مدل‌های طلای موجود در گالری ماندگار، می‌توان ادعا کرد که در بازار طلای کشور کم‌نظیر هستند. مدل‌های آکو نیز براقیت دارند و در بازه قیمتی متوسط رده بندی می‌شوند.

مدل‌های کارتیه

گوشوراه طلا کارتیه رزگلد

طراحی خاص این مدل‌ها اولین چیزی است که نظرها را به خود جلب می‌کند. این مدل‌ها طرحی به شکل گل دارند و دارای قفل میخی هستند. چنانچه به هر دلیل مایل به استفاده از مدل میخی نیستید، در گالری ماندگار این امکان برایتان فراهم است که گوشواره دلخواه خود را با قفل عصایی تحویل بگیرید.

ست مشابه این طراحی باشکوه و زیبا مانند گردنبند، دستبند، انگشتر و ... نیز در گالری ماندگار قابل سفارش و قابل ساخت است.

مدل‌های کات خورده

گوشواره طلا زرد کات خورده

طراحی منحصر به فرد این مدل‌ها با به کار گیری سادگی خطوط و اشکال مدرن  و بدون هیچ استفاده‌ای از نگین یا رنگبندی‌های مختلف طلا، در همان برخورد اول نگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مدل‌ها قابلیت ست شدن با هر استایلی را دارند و در دسته گوشواره‌های حلقه‌ای چفتی قرار می‌گیرند.

در آخر

در این مقاله نکات مهمی که باید در انتخاب یک گوشواره به آن توجه کرد را با هم بررسی کردیم و در آخر مدل‌های برگزیده گالری ماندگار به انتخاب نویسنده بررسی شده است.

لازم است اشاره کنیم که به حق تمامی طلاهای موجود در گالری ماندگار و از جمله گوشواره طلا از طراحی‌های خاص و کم‌نظیری برخوردارند که انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای را چه برای استفاده شخصی و چه برای خرید هدیه در مناسبت‌های مختلف، پیش روی مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.