انواع انگشتر طلا که بهتر است بشناسید

توجه و علاقه بانوان به طلا بر هیچکس پوشیده نیست. اکسسوری های خاص و شیک امروزی با تنوع طراحی و ساخت طلاهای مدرن توانسته‌اند نه تنها بانوان، بلکه تعداد زیادی از مردان را به خود جذب کنند. انواع انگشتر طلا کاربردهای زیادی دارند. این زیور آلات اولین هدیه و خرید زوج های جوان برای شروع پیوند زناشویی محسوب می‌ شوند. همچنین انگشتر اولین گزینه برای خرید هدیه با ارزش برای عزیزان به شمار می رود.

بدیهی است به دلیل تنوع سلیقه و همچنین گوناگونی فرم انگشت، دست و رنگ پوست باید انگشتر متناسب با هر فرد خریداری شود که علاوه بر ماندگاری در یاد و خاطره تجربه خریدی دلچسب به دست آید.

با انواع انگشتر طلا آشنا شوید

برای سهولت در انتخاب انگشتر که علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های متناسب با افراد باشد، به معرفی انواع انگشترهای طلا می پردازیم. یقینا داشتن اطلاعات کافی به خریدی بدون پشیمانی منجر خواهد شد.

انگشتر طلا زنانه

بانوان از زمان های بسیار قدیم از طرفداران پر و پا قرص زیور آلات مخصوصا طلا به شمار می روند. انگشتر زنانه از انواع انگشتر طلا محسوب می شود که خود دارای تنوع بی شماری خواهد بود. در ادامه به معرفی چندین نمونه از انگشترهای زنانه که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، می پردازیم.

  • انگشتر آنتیک

انگشترهایی که زمان زیادی از ساخت آن ها می گذرد و اصطلاحا عتیقه هستند. این انگشترها اکثرا با جواهرات و سنگ های قیمتی نظیر فیروزه، زمرد، عقیق، الماس، زبرجد، یاقوت و ... آراسته شده اند. انگشتر عقیق زنانه طلا از جمله محبوب ترین انگشترهای آنتیک محسوب می شود که از دیرباز توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

  • رینگ ساده

رینگ ساده که اصطلاحا انگشتر بندی نیز نامیده می شود، یک حلقه کاملا ساده و بدون هیچ گونه تزئینی است. این مدل رینگ در بین زنان و مردان طرفداران بسیاری دارد، چرا که سادگی آن موجب کاربرد همیشگی می شود و با گذر زمان از مد نمی افتد.

  • انگشتر خوشه ای

انگشتر درشت طلا که با یک سنگ قیمتی بزرگ در وسط آن ساخته شده است و اطراف این سنگ گرانبها با دیگر جواهرات کوچک تزئین شده باشد. انواع انگشتر طلا خوشه ای که با یاقوت، زمرد، عقیق و ... ساخته و پرداخته شده اند، دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان هستند.

انگشتر مردانه

انواع انگشتر طلا در مردان نیز دارای تنوع بی نظیری است. این دسته شامل حلقه ساده، انگشتر نگین دار، انگشتر با سنگ های طبیعی، انگشتر های مدرن یا اسپرت «مینیمالیستی»، انگشترهای چرمی، انگشتر های لوکس و انگشتر رولکس خواهند شد.

همانطور که عنوان شد، حلقه ساده میان زنان و مردان مشترک است و همین علت محبوبیت آن محسوب می شود. انگشترهای نگین دار که با ترشه های مختلفی از الماس آراسته شده اند، کمی رسمی و شکیل تر به نظر می رسند و از محدوده قیمتی بالاتری برخوردار هستند.

انگشترهایی با سنگ طبیعی که با ظرافت خاصی طراحی و ساخته می شوند، شامل انگشترهای مزین شده با سنگ های عقیق، در، یاقوت، زبرجد، فیروزه و ... هستند. انگشترهای مینیمالیستی نیز از انواع مدرن با طرح های خاص محسوب می شوند که در هر دو گروه زنان و مردان طرفداران خاص خود را دارند.

انگشترهای چرمی به دلیل هماهنگی بسیار راحت با دستبند و گردنبند و همچنین قیمت پایین مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند و تقاضای بالایی نسبت به سایرین دارند.

حلقه ازدواج

حلقه ازدواج از انواع انگشتر طلا محسوب می شود که به دلیل آغاز پیوند زناشویی کاربرد فراوانی دارند. حلقه های ساده، انگشترهای جواهر نشان و حلقه های ست از جمله این دسته بندی هستند.

حلقه نامزدی یا حلقه نشان

این دسته نیز همانند سایر گروه های اعلام شده دارای تنوع بی نظیری است. حلقه های جواهر و انگشترهای خوشه ای از جمله انواع انگشتر طلا هستند که در این دسته قرار می گیرند.

انگشتر چرم و طلا

همانطور که در دسته بندی انگشترهای مردانه توضیح داده شد، انگشترهای تلفیقی چرم و طلا به دلیل وزن سبک تر طلا، طراحی های متنوع، قیمت مقرون به صرفه، قابلیت هماهنگی با گردنبند و دستبند و رایج بودن میان مردان و زنان از انواع انگشتر طلا محبوب جوانان به شمار می رود.

انگشتر بند انگشتی

یکی از انواع انگشترهای طلا که در میان دختران جوان طرفداران بسیاری دارد، انگشترهای نیم بند یا بند انگشتی هستند و همانطور که از نام آن ها پیدا است، تا نیمه انگشت را پوشش می دهند.

کلام آخر

در خرید انواع انگشتر طلا باید همواره نکاتی را مد نظر داشته باشیم. علاوه بر طرح این اکسسوری های خاص موجود در بازار و سلیقه فردی، باید به رکاب انگشتر، پوشش داخلی، سایز، رنگ و قیمت آن نیز توجه داشت.

رکاب انگشتر که امروزه به اشکال جدید در دسترس قرار گرفته اند و انتهای باز دارند، می توانند برای تبدیل شدن به سایز دلخواه مسیر کوتاه تری را بپیمایند. همچنین توجه به پوشش داخلی یک انگشتر از این جهت حائز اهمیت است که در صورتی که به طور کافی صیقلی نباشد، در طولانی مدت حس ناخوشایندی را به کاربر القا می کند. همواره باید در نظر داشت که رنگ انگشتر طلا باید با رنگ پوست همخوانی داشته باشد. این موضوع سبب جلوه و زیبایی بیشتر زیور آلات خواهد شد.

موضوع مهم دیگر در خرید طلا، خرید با اصالت کالا محسوب می شود. خریدی که بتواند با ارائه فاکتور رسمی به شناسنامه ای برای زیور آلات تبدیل شود و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. گالری ماندگار با در نظر داشتن تمامی موارد فوق به خاطره سازی خریدی دلچسب و شیرین کمک خواهد کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.