تفاوت ست و نیم ست طلا چیست؟

تاریخچه علاقه به طلا

بشر به چندین دلیل مختلف از جواهرات استفاده کرده است:کاربردی، برای اصلاح لباس یا مو در محل، به عنوان نشانگر موقعیت اجتماعی و موقعیت شخصی ، مانند حلقه ازدواج، به عنوان نشانهای از نوعی وابستگی، اعم از قومی، مذهبی یا اجتماعی؛ که بسته به مورد استفاده از ست(سرویس) کامل یا نیم ست استفاده میکردند. سرویس کامل طلا شامل گردنبند ،گوشواره ، دستبند  است و اگر یکی از اینها در سرویس نباشد، به آن نیم ست گفته میشود. امروزه نیم ستهای طلا نظر بسیاری از خانمها را به خودش جلب کرده است اما مدلهای موجود ستهای طلا نیز جلوه و توجه و کاربرد خود را هنوز از دست نداده است. معمولا از ست طلا برای رفتن به مجالس های تشریفاتی استفاده میکنند.

 

 

1- ست یا نیم ست طلا؟

نیم ست طلا از دو قسمت که معمولاً شامل گردنبند و گوشواره ، آویز و گوشواره ، دستبند و انگشتر، آویز و گوشواره و گاهی همراه با انگشتر تشکیل شده است. یک ست یا سرویس از سه قسمت که جز اصلی آن گردنبند یا آویز ، گوشواره و دستبند است؛ تشکیل شده است و میتواند شامل اجزای بیشتری مانند انگشتر باشد. اگر یکی از اجزای اصلی کمتر باشد؛ نیم ست میشود.

ستهای طلا معمولا براق تر هستند و با سنگهای قیمتی تزئین میشوند و جذابیت بسیار بالایی دارند. کاربرد آنها در مراسمهای رسمی میباشد و برای مراسم تشریفاتی مانند عروسی استفاده می شوند. نیم ست ها حالت اسپرت داشته و برای هر رده سنی مناسب است و در انواع طرحها از جمله طرحهای سنتی تا طرحهای دخترانه و فانتزی موجود است. 

اگر سرویس یا نیم ست میخواهید و به هر دلیلی شرایط لازم برای خرید آن را در یک بازه زمانی ندارید، میتوانید هر قطعه را جداگانه تهیه کرده و قطعات بعدی را به مرور خریداری کنید 
 

 تمام ست طلا



 

یک نمونه ای از یک ست طلا جواهر نشان که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع انگشتر داده است .



 

نیم ست طلا


 

یک نمونه ای از یک ست طلا جواهر نشان که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع انگشتر داده است .


 

2- نیم ست و تمام ست طلا برای کودکان

 تنوع طلای کودکانه بالطبع برای کودکان دختر نسبت به کودکان پسر بیشتر است. در این مقاله اکسسوری های مناسب کودکان برای  آراستن دختر و یا پسر بچه خود  معرفی شده است.نیم ست کودکانه مانند نیم ست طلا بانوان عزیز  از دو قسمت گردنبند و گوشواره و گاهی همراه با انگشتر تشکیل شده است و تمام ست کودکان نیز مانند تمام ست طلای بانوان از سه جز اصلی گردنبند یا آویز ، گوشواره و دستبند است؛ تشکیل شده است؛ ولی تفاوتهایی هم دارند. اولین تفاوت این است که بعضی از زیورآلات برای کودکان زیر دو سال مناسب نمیباشد و استفاده از آنها بسیار پرخطر میباشد و به والدینشان استفاده از محصولاتی که زوایای تیز نداشته باشند؛ توصیه میشود.

دومین تفاوت این است که در قسمتهایی از طلای کودکان بجای سنگ، از رنگ و طرحهای فانتزی دخترانه و کودکانه استفاده شده است. بعضی طرحهای دخترانه از شخصیتهای کارتونی الهام گرفته شده است.

در انتخاب گوشواره، دو مدل گوشواره موجود است. که نوعی از آن بدون نیاز به سوراخ کردن گوش کودک استفاده میشوند و به آن‌ها گوشواره‌های آهنربایی گفته می‌شود. البته توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از گوشواره، از عدم داشتن آلرژی پوستی کودک خود نسبت به انواع فلزات مطمئن شوید تا از هرگونه واکنشی بر روی گوش کودک خود جلوگیری کرده باشید. دستبند کودکانه نیز که از مهره‌‌های کوچک ساخته شده و در شکل‌های کودکانه طراحی شده؛ بهترین انتخاب طلای کودکانه است زیرا برای کودکان دختر و پسر مناسب است. 

 

 

 نیم ست طلای کودکان

یک نمونه ای از نیم ست طلا جواهر نشان کودکانه که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع انگشتر داده است .






 

3- ست و نیم ست های طلا سیاه قلم

نیم ست و تمام ست طلا از اکسسوریهای طلا و جواهر از قدیم تا به امروز بوده است. نیم ست طلا  سیاه قلم یکی از مدل‌های  نیم ست و ست کامل طلا  است که طرفداران زیادی دارد.

 

اگر شما تا به حال از خرید چنین طلای زیبایی اجتناب کردید، پیشنهاد من این است که  این ست زیبا را خریداری کرده و حتما با یک سبک لباس مثل کت دامن زیبا به رنگ قرمز ،کرم، و یا با یک لباس گلبهی ست کنید و جذاب دیده شوید. زیرا به تصویر و عظمت شما با انعکاس و برگشت نور از طلا به خود جلوه خاصی خواهد بخشید.

 

دلیل نام گذاری این نیمست این است که آهار ، از زمان کاشت بذر تا گلدهی آن 1.5 تا 2 ماه طول می کشد. گرمای تابستان گلدهی آن را متوقف نکرده و مرتب گل های جدید را روی آن می توان مشاهده کرد. بدین ترتیب در تمام مدت تابستان و نیمی از پاییز گلدهی دارد. در روزهای کوتاه سریع تر به گل می رسد. بهترین کیفیت گل آهار در روزهای کوتاه اواخر تابستان به دست می آید.


 

نیم ست طلا سیاه قلم

یک نمونه ای از نیم ست طلا کارتیه که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع انگشتر داده است .

4- نتیجه گیری:

 زیورآلات طلا همیشه میان خانم ها محبوب بوده و همیشه علاقه زیادی به استفاده از طلا داشتهاند. سرویسهای طلا از زیورآلات لوکس و زیبایی میباشد که توسط خانمها و مخصوص عروس خانمها مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از زیورآلاتی که پرکاربردتر میباشد نیم ستها هستند که به دلیل وزن و نمای مناسب گزینه خوبی به عنوان هدیه هم می باشد. نیم ست های طلا جزو زیورآلات سبک هستند که از وزن مناسبی برخوردار می باشند و انتخاب مقرون به صرفه ای میتوانند باشند نیم ستهای طلا از متنوع ترین زیورآلات طلا جواهرات میباشند که در طرحهای مختلف برای تمام رده های سنی و تمام سلیقه ها طراحی شدهاند. نیم ستها برای استفاده در جمعهای دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب می باشند.


 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.