با انواع انگشتر طلا از نوع زنانه و مردانه آشنا شوید

در این مقاله به سراغ بازاری می رویم که طرفداران زیادی با هر نوع سلیقه ای دارد، یعنی بازار انگشتر طلا. طلا از جمله دارایی های با ارزش و معتبر جهان در قرن گذشته است. اما مانند بعضی بازارها، نوسانات زیادی در روز و ماه و سال به خود می بیند.

در بازار طلا، از این نکته نمی توان غافل شد که گروهی از مردم، به خصوص خانم ها، از دوستداران و مراجعه کنندگان پایه ثابت این بازار هستند. ولی این بدین معنا نیست که آقایان توجه کمتری به این موضوع دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، خرید و فروش در بازارها هم تغییر کرده اند و بازار طلا و زیور آلات هم از این قاعده مستثنی نیست.

در این مقاله به این ماده ارزشمند، یعنی طلا که به صورت انگشتر درآمده است، می پردازیم و یکی از بهترین راه های خرید آن را پیش روی شما خواهیم گذاشت.

انگشتر طلا را بیشتر بشناسیم

از جمله سنتی ترین اقلامی که برای مراسم های عروسی انتخاب می شوند، می توان به انگشتر طلا برای مردان و زنان اشاره کرد. قدمت این انگشترها به سالیان دور برمی گردد؛ زمانی که فرعون های مصر ادعای خدایی می کردند و توجه خاصی به این زیور آلات داشتند.

امروزه انگشتر مردانه طلا را می توان در رنگ ها، عیارها، سبک ها و طرح های مختلف یافت. زمانی که عیار طلای انگشتر بالا می رود، به طبع خالصی و قیمت آن نیز بیشتر می شود. با این حال برای فروش بهتر و وجود تقاضا برای طلا در بازار ایران، به طور معمول انگشترها از عیار 10 شروع می شوند و به عیار 18 که از مجلل ترین حلقه ها هستند، می رسند.

بالاترین عیار طلا، طلای 24 عیار است که معمول و رایج نیست «مثل طلای هندی اصل». در این میان حلقه طلای 14 نیز وجود دارند که از محبوب ترین عیارها برای زیورآلات طلا و انگشتر هستند. زیرا هم قیمت و هم کیفیت متعادل تری نسبت به عیارهای دیگر دارند.

چرا داشتن طلا برای مردم اهمیت دارد؟

یکی از محبوب ترین و رایج ترین فلزات در بین مردم، طلا است که در صدر لیست خرید عده ای قرار می گیرد. اما چرا این ماده برای مردم تا این اندازه مهم است؟ خرید جواهرات از جنس طلا، علاوه بر زیبایی و شکوه به نوعی سرمایه گذاری نیز حساب می شود.

این جواهرات با جدید ترین روش ها و به اصطلاح مد روز ساخته می شوند که علاقه مندان را به سمت خود جذب کنند.

هنگام خرید انگشتر طلا به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

بسیاری از مردم برای خرید انگشتر طلا بسیار هیجان زده رفتار می کنند. در مرحله اول به شما پیشنهاد می کنیم که خونسردی خود را حفظ کنید و در مرحله بعد به نکاتی که ما در ادامه برای انتخاب و خرید طلا به شما ارائه می دهیم، توجه داشته باشید.

میزان خلوص را بدانید

همانطور که می دانید، خلوص طلا با عیار آن مشخص می شود؛ طلای 24 عیار 99.9 درصد خالصی دارد و این خلوص با انتخاب عیارهای 22، 18 و 14 پایین تر می آید. اگر بدون بررسی عیار مورد نظرتان در زمینه طلا، خرید کنید، امکان به مشکل برخوردن شما به وجود می آید.

میزان قیمت

قیمت طلا به چند مورد بستگی دارد، از جمله: میزان خلوص، آلیاژ استفاده شده در ساخت و دستمزد ساخت. قبل از سرمایه گذاری در طلا یا انگشتر طلا زنانه، بهتر است قیمت ها را با هم مقایسه کنید که در این زمینه به شما پیشنهاد می شود به وبسایت گالری ماندگار حتما سر بزنید!

رنگ طلا

این مورد می تواند بسیار سلیقه ای باشد و باید در نظر داشت که طلای سفید و طلای زرد، هر دو از پرفروش ترین ها هستند. با این حال اگر برای انتخاب رنگ طلا انگشتر یا زیورآلات دیگر، به مشکل برخورد کردید، رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. رنگ طلایی و رز گلد روی پوست های سبزه و تیره جلوه می کنند و طلای سفید به روی پوست های روشن بیشتر نمایان می شوند.

وزن

قبل از پرداخت وجه برای خرید از طلا فروشی، حتما وزن آن را بررسی کنید و از آنجایی که آلیاژهای دیگر آب طلا کاری شده مثل مس و... می تواند با روکش طلا وزن ایجاد کند، لطفا مواظب این موضوع باشید و از طلا فروشی های معتبر خرید کنید.

علامت روی طلا

سرمایه گذاری در طلا برای بسیاری از ما تصمیم بزرگی است، زیرا می تواند در برگیرنده مقدار زیادی از سرمایه ما باشد. از این جهت خرید جواهرات مثل انگشتر طلا مردانه که علامت روی آن درج شده باشد، به شدت توصیه می شود. لازم به ذکر است که این علامت ها، نشانه خلوص نیست و فقط برای سرمایه گذاری مطمئن تر برای شما توصیه می شود.

اندازه و سایز

در برخی موارد ممکن است به دلیل مناسب بودن جواهری مثل انگشتر یا حلقه طلا از لحاظ قیمت یا زیبایی خاص و ظرافت به کار رفته در ساخت آن، وسوسه به سراغ خریدار بیاید و به نکته مهمی مثل اندازه انگشتر یا دستبند، نادیده گرفته شود. این مسئله از جمله مسائلی است که می تواند برای شما مشکل ساز شود.

تفاوت بین طلای سفید و طلای زرد چیست؟

حلقه های طلای سفید و طلای زرد، هر دو از طلاهای مرسوم و محبوب در بین مردم است که در مراسم های نامزدی و عروسی استفاده می شوند. شاید در ذهن شما این سوال مطرح شده باشد که تفاوت این دو در چه چیزی است؟

جدا از شباهت هایی که در برش و ظاهر طلای زرد و سفید وجود دارد، تفاوت اصلی که بین این دو وجود دارد، ترکیبات فلزی است که در ساخت آن به کار می رود. از جمله فلزاتی که با طلا مخلوط می شوند، می توان به مس، نقره، پالادیوم، نیکل و روی اشاره کرد.

ترکیبات موجود در طلا می تواند رنگ آن را توجیه کند. برای مثال طلای سفید نیکل و روی بیشتری دارد، در حالی که طلای زرد حاوی مس بیشتری است.

بهترین مدل های انگشتر طلا کدام هستند؟

در این قسمت مقاله ما با توجه به پرفروش ترین انگشترهای طلا سایت گالری ماندگار، مدل هایی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

حلقه ست طلا پرنس

این ست از جمله انگشترهای نگین دار با طراحی خاص و مدرنی است که مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. سنگ پرنس در وسط این حلقه زیبایی خاص و چشم نوازی را به این حلقه می بخشد. بنا به سفارش شما این ست با طلای زرد هم کار می شود.

حلقه ست ساده

از جذاب ترین ست های انگشتر طلا این گالری می توان به این ست اشاره کرد که بسیار جذاب است و به صورت بدون نگین ساخته می شود؛ این ست انگشتر قابلیت حکاکی اسم یا تاریخ ازدواج را نیز دارد.

حلقه نامزدی معماری

این حلقه نامزدی که معماری نام دارد، به سبک مهندسی و معماری ساخته شده است که طراحی آجر مانند روی آن بیان گر این موضوع است. علاوه بر این ست نگین از جواهری کار شده که دارای شناسنامه معتبر از گالری ماندگار نیز است و بنا به سفارش مشتری علاوه بر قابلیت حکاکی اسم و تاریخ، با پلاتین نیز ساخته می شود.

حلقه رینگی طلا

حلقه رینگی طلا از جمله محصولات جدید و سبک به شمار می رود که از طلای 18 عیار ساخته شده است. یکی از قابلیت های این حلقه این است که بنا به درخواست خریدار می تواند به صورت تو پر هم ساخته شود.

نتیجه گیری

انگشتر طلا از جمله زیورآلاتی است که در مراسم های مختلف مثل نامزدی، عروسی و سایر مناسبت ها استفاده می شود. علاوه بر این حلقه یا انگشتر از جنس طلا می تواند زینت خاصی به دستان شما بدهد و از بعد دیگری می تواند سرمایه شما نیز باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.