نکات خرید النگو آینه‌ای

اگر شما فردی هستید که به دنبال یک مدل کاملا متفاوت از بین صدها هزار مدل النگو و دستبند با دیزاین‌های متنوع از النگوی طلا هستید، حتما می‌توانید از النگو آینه‌ای در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. البته همانطور که می‌دانید، شما فقط محدود به طلا نیستید، بلکه انواع جنس‌های نقره هم ممکن است انتخاب مورد پسند شما باشد.

مشخص است که این نکته بر همگان آشکار باشد که اگر از یک آینه در منزل یا در هر فضای دیگری استفاده شود، تا چه حد می‌تواند به افزایش نور و روشن نشان دادن فضا کمک کند. حال شما ممکن است در مورد کاربرد آینه در طلاسازی و چگونگی ترکیب آن با یک النگوی طلا سوالی در ذهنتان داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع النگو و تفاوت آنها بپردازیم و شما را با النگو آینه‌ای بیشتر آشنا کنیم.  تـآ

بررسی مدل‌های مختلف النگو

در این قسمت به برخی از پرطرفدارترین مدل‌های النگو خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

  • النگوهای ساده بدون گیره

النگو معمولاً یک دستبند سفت و محکم است که گیره یا بازشو ندارد. برای استفاده از آن، دستبند را روی دست تا روی مچ خود می‌کشید. به همین دلیل، النگوها معمولاً گشاد هستند، یعنی این طور نیستند که به دور مچ دست شما بچسبند.

النگوها در کشورهای آسیایی مانند هند یا سریلانکا بسیار محبوب هستند و به طور کلی جزوی جدانشدنی از  لباس این افراد به حساب می‌آیند.

  • مدل النگو آینه‌ای

این نوع از النگوها یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در میان بانوان و دختران است. علت اینکه این النگو را به این نام می‌شناسند، این است که نقش‌هایی که بر سطح این النگو کار شده است، به مانند آینه براق به نظر می‌رسد. النگو طلای آینه‌ای با توجه به طرح خاصی که روی آن است، شفافیت و درخشش خاصی دارد.

با توجه به توضیحات گفته شده و با در نظر گرفتن نقش‌هایی که طراح روی طلا ایجاد می‌کند، این نوع النگوها جلوه‌های مختلفی به خود می‌گیرند. به طور مثال وقتی النگوهای آینه‌ای در معرض نور قرار بگیرند، جلوه‌ای بسیار براق و درخشان خواهند داشت. پس از آنها می‌توان در جشن‌ها و حتی در فضای باز نیز استفاده کرد.

این نوع از النگوها از نظر براق بودن و طراحی انجام شده روی آن به دو دسته تقسیم می‌شوند: النگوی مات و النگوی براق یا همان النگو آینه‌ای.

النگوی طلا مات: همان طور که از اسمش پیدا است، در این النگوها از طرح‌های براق استفاده نشده است. طراحی روی این النگوها معمولا توسط لیزر انجام می‌شود.

النگوی طلا آینه‌ای: تراش زدن و طراحی کردن روی این نوع از النگوها توسط قلم‌های الماس مخصوصی انجام می‌شود. جلوه‌های مختلف النگو آینه‌ای بستگی به این دارد که طراح چگونه آن را تراش زده باشد. ممکن است برش‌ها در یک جهت یا جهات مختلف انجام شده باشد که این امر در نمای بیرونی کار تاثیرگذار خواهد بود.

  • النگوهای مدل زنجیره‌ای

دستبندهای زنجیره‌ای معمولاً از حلقه‌های فلزی ساخته می‌شوند که برای ایجاد یک زنجیره به یکدیگر متصل شده‌اند و انواع مختلفی از زنجیر وجود دارد. این نوع از النگوها را می‌توان از جنس‌های مختلف اعم از طلا و نقره ساخت. النگوی زنجیره‌ای به خاطر ارزش و دوام بالایی که دارد، انتخاب بسیاری از بانوان برای موقعیت‌های متفاوت است.

برای استفاده از این النگوها شما این آزادی را دارید که نوع زنجیر و سایز آن را تغییر دهید. علاوه بر این النگوهای زنجیره‌ای دارای گیره‌هایی هستند که گذاشتن و درآوردن آن‌ها را آسان می‌کند. شما همچنین می‌توانید چیزهایی را به آنها متصل کرده و آنها را به دستبندهای جذاب تبدیل کنید.

  • النگو سرآستین

این النگوها نوعی از دستبندهای غیرقابل انعطاف همانند النگوهای ساده‌ای هستند که در مورد اول به آن اشاره کردیم. اما با این تفاوت که النگوهای سرآستین دارای یک بازشو هستند و به راحتی می‌توانید آن را به دست کنید. به بیان دیگر، دو سر این النگوها دور مچ به هم نمی‌رسند و مجبور نیستید که با یک دست تلاش کنید که گیره آن را ببندید.

سرآستین‌ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارند، النگوی سرآستین‌ پهن دور مچ به شدت خودنمایی می‌کند و ظاهری جسورانه دارد. مدل‌های نازک‌تر آن برای پوشیدن روزمره و برای هر لباسی مناسب هستند.

این نوع دستبند یک سبک مناسب و قابل استفاده برای هر دو گروه مرد و زن است و برای مردان و زنان بسیار زیبا به نظر می‌رسد. آنها معمولاً از فلز مانند طلا یا نقره ساخته می‌شوند، اما می‌توانند با استفاده از چرم هم ساخته شوند.

  • النگوهای مرواریدی

از نظر فنی دستبندهای مروارید در دسته دستبندهای سنگ‌های قیمتی مهره‌ای قرار می‌گیرند، اما آنقدر محبوب است که فکر می‌کنیم دسته خاص خود را داشته باشند. دستبندهای مروارید جزو اصلی بیشتر مجموعه جواهرات کلاسیک هستند و قرن‌ها است که به همین شکل ادامه دارد. آنها پیچیده و بسیار ظریف هستند. یک دستبند مروارید با هر لباسی می‌آید و مناسب بیشتر موقعیت‌ها است.

به دلیل رنگ خنثی مرواریدها (مرواریدهای سیاه و رنگی نیز وجود دارد، اما سفید همچنان محبوب‌ترین است)، دستبندهای مروارید به خوبی با هر لباسی ست می شوند.

خرید النگو طلا آینه‌ای

برای خرید النگو طلا آینه‌ای این نکته همواره باید در نظر گرفته شود که عمق تراش به کار رفته با وزن النگو در تناسب باشد. چرا که در غیر این صورت ممکن است النگو هنگام استفاده بشکند و موجب آسیب به دست شود.

هنگام خرید النگو آینه‌ای به طرح النگو نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. نوع تراشی که روی النگو طراحی می‌شود، بستگی به نوع سلیقه و مهارت طراح دارد.

در این بخش با هم به بررسی چند مدل النگو طلا آینه‌ای در گالری ماندگار می‌پردازیم.

  • النگو طلا مدل آینه‌ای

النگو طلا مدل آینه‌ای جزو یکی از پرفروش‌ترین النگوهای گالری ماندگار است که از طلای زرد 18 عیار ساخته شده است. این مدل النگو حالتی فنری دارد که به دلیل فنری بودنش، در برابر آسیب‌ها دارای مقاومت بالایی است و عمر طولانی دارد.

النگو طلا مدل آینه‌ای در وزن 2.5 گرم و چند سایز متفاوت یعنی از سایز 1 تا 5 ساخته شده است که در وزن‌های سبک‌تر و سنگین‌تر هم قابل سفارش است.

  • النگو طلا تراش آینه‌ای سایز سه

النگو طلا تراش آینه‌ای از طلای زرد با نمای مات و براق ساخته شده است. این النگو طلای زنانه با پهنای 5 میلی‌متر در این گالری وجود دارد و در سایز بچگانه و بزرگسال از 1 تا 4 قابل سفارش است. این محصول به صورت دو رنگ سفید و زرد در گالری ماندگار موجود است.

  • النگو آینه‌ای

این النگو جزو قدیمی‌ترین مدل‌های النگو در بازار جواهر تهران است. یکی از ویژگی‌های این مدل النگوی طلا جدید دخترانه این است که در آن هیچ گونه نگینی به کار نرفته است و نمای آن نسبت به قیمتی که دارد، بسیار فوق‌العاده است.

 

  • النگو آینه‌ای طلا بچگانه

این مدل از النگوی طلا که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، جزو یکی از پرفروش‌ترین النگوهای دخترانه در گالری ماندگار محسوب می‌شود که از طلای زرد 18 عیار ساخته شده است. النگو طلا مدل آینه‌ای در وزن 300 سوت به بالا ساخته می‌شوند.

النگو طلا آینه‌ای مناسب برای همه سنین است و محدوده سنی مشخصی ندارد. به علاوه سایز بزرگسال با پهنای بیشتر هم به سفارش شما ساخته می شود. این محصول که یکی از پرفروش‌ترین‌های گالری ماندگار محسوب می‌شود را می‌توان گزینه مناسبی برای هدیه دادن نیز در نظر گرفت.

کلام آخر

از گذشته تاکنون خرید طلا و استفاده از اکسسوری‌های طلا یکی از علاقه‌مندی های اکثر خانم‌ها بوده است و آن را بخشی از جذابیت استایل خود می‌دانند. همچنین از آنها برای زیبایی بیشتر ظاهرشان استفاده می‌کنند که در این میان النگو طلا جایگاه ویژه‌ای از زمان‌های گذشته برای خانم‌ها داشته است و قدیمی‌ترین نوع زیورآلات محسوب می‌شود.

خیلی از خانم‌ها استفاده از النگو را به دستبند ترجیح می‌دهند، چرا که النگو اطمینان بیشتری دارد و چون بدون قفل ساخته شده، امکان این که از دست بیفتد، بسیار کم است.

همانطور که در این مقاله بدان اشاره شد، النگو آینه‌ای به دلیل تراش‌هایی که روی آن ایجاد می‌شود، شفافیت و درخشش خاصی به کار می‌بخشد و سالها است که انتخاب ساده‌ای برای بانوان و دختران به حساب می‌آید.

 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.