اکسسوری ها در صنعت مد

در برخورد اول، یکی از مهمترین چیز هایی که توجه یک فرد را به شما جلب می کند، استایل شماست. گفته می‌شود مردم در اولین ملاقات، به کفش و ساعت شما نگاه می‌کنند و در 3 ثانیه در مورد شما قضاوت خواهند کرد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از قدرت اکسسوری ها بی خبرید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری به وسایلی گفته می شود که می پوشید یا حمل می کنید که در واقع جزوی از لباس های شما نیستند و برای تکمیل استایلتان از آنها استفاده می‌کنید. این وسایل شاید در نگاه اول ناچیز و بی‌اهمیت به نظر برسند، اما تاثیری که می‌توانند در نحوه به نظر رسیدن شما داشته باشند، باور نکردنی است.

اسکار دلا رنتا (Oskar De la Renta)، طراح معروف مد در این باره می گوید: "یک زن استایل خود را با اکسسوری ها می‌سازد." این بهترین و کوتاه‌ترین تعریفی است که می‌شود از این وسایل زینتی داشت. البته این امر هم در مورد خانم‌ها و هم در مورد آقایان صادق است.

استفاده از این وسایل همیشه تاثیرگذار است؟

تاثیرگذاری یا عدم تاثیرگذاری لوازم جانبی در استایل شما، فقط و فقط به چگونگی استفاده از آن‌ها بستگی دارد. عواملی مثل: رسمی یا غیر‌رسمی بودن استایل شما، جایی که می‌خواهید بروید، زمان استفاده و ...، مناسب بودن یا نبودن اکسسوری ها در استایل شما را تعیین می‌کنند.

برای مثال شما هرگز نمی‌توانید هنگام حاضر شدن برای یک جلسه کاری، از لوازم فانتزی و غیررسمی استفاده کنید. همچنین اگر در شب به قرار ملاقات یا مهمانی می‌روید، ترجیحا از اشیا براق با رنگ‌های ملایم برای کامل کردن استایل خود استفاده کنید.

انواع اکسسوری

ده ها نوع لوازم جانبی مختلف وجود دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم:

کمربند ها

کمربند یکی از پراستفاده‌ترین اکسسوری‌ها در سراسر دنیا است که تمامی افراد در سنین مختلف از آن استفاده می‌کنند.

 

 

انتخاب کمربند مناسب

کمربند اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند عیوب بدن شما را بپوشاند. عرض کمربند را درست انتخاب کنید. کمربندهایی که قطر بیشتری دارند و پهن هستند بهترین انتخاب برای افرادی هستند که بالاتنه کشیده‌ای دارند. با انتخاب چنین کمربندی بالاتنه کوتاه‌تر و پاها بلندتر به نظر خواهد رسید. در نتیجه تعادل در اندام شما برقرار خواهد شد.

در مقابل خانم‌هایی که بالاتنه کوتاه‌تری دارند، باید از کمربندی باریک استفاده کنند تا کمربند بدن را پوشش ندهد و باعث کوتاه‌تر به نظر آمدن قد آنها نشود. توجه داشته باشید که کمربند باید همواره روی باریک‌ترین قسمت کمر شما قرار بگیرد که عملکرد بهتری داشته باشد.

النگو ها و دستبندها

النگوها و دستبندها از اکسسوری‌هایی هستند که دور مچ استفاده می‌شوند. اصولا این وسایل یا طلا و نقره هستند یا بدلیجات. انتخاب یک مچ بند مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری در جذابیت و استایل منحصر به فرد شما داشته باشد.

انتخاب النگو و دستبند مناسب

زیورآلاتی که روی مچ خود می‌بندید، تاثیر دقیقی روی نحوه به نظر آمدن دستان شما دارد.

ضخامت اکسسوری

 اگر می خواهید مچ دست خود را باریک تر نشان دهید، از النگو و دستبند های پهن استفاده کنید. چرا که در این صورت اکسسوری شما بیشتر خود را نشان می دهد و طوری جلوه می‌کند که گویی دست های شما کشیده‌تر و مچ شما باریک‌تر از حالت واقعی آن است.

رنگ تاثیرگذار در انتخاب

رنگ این لوازم نیز تا حد زیادی مهم است. شما باید طبق تناژ پوست خود (گرم، سرد یا خنثی ) رنگ مچ بند خود را انتخاب کنید. اگر پوست شما رنگ گرمی دارد، بهتر است از رنگ‌های خانواده طلایی استفاده کنید. طلایی کلاسیک و رز گلد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگر از بدلیجات استفاده می‌کنید، رنگ‌هایی که مکمل پوست شما هستند عبارتند از: هلویی، زیتونی و زرشکی.

اگر تناژ پوست شما رو به سردی می‌رود، سعی کنید از دستنبد و النگوهای نقره یا طلا سفید استفاده کنید. استفاده از این رنگ ها در اکسسوری هایتان باعث می‌شود که شما شاداب‌تر به نظر برسید و هارمونی بهتری با ظاهر شما دارند.

در مورد بدلیجات هم بهتر است از رنگ های آبی سلطنتی، سبز درباری و صورتی کمک بگیرید.

و در آخر افرادی که رنگ پوست خنثی دارند. این افراد بسیار خوش شانس هستند چرا که بسیاری از رنگ های دو گروه قبلی که گفتیم، می‌تواند برای آنها گزینه مناسبی باشد و به آنها بیاید. اگر جزو این دسته افراد هستید می توانید وسایل مختلفی مثل النگو استیل را امتحان کنید که در آخر رنگ مورد نظر خود را بیابید.

سبک اکسسوری

برای یک رویداد خاص یک دستبند خیره کننده و جسورانه امتحان کنید. وقتی به یک رویداد مهم  می روید، مانند یک عروسی یا یک مهمانی بزرگ، چیزهای غیر معمول را امتحان کنید. با یک دستبند پهن با یک سنگ قیمتی بزرگ، یا یک رشته مروارید دور مچ و انگشتان خود می توانید بسیار جذاب به نظر برسید. پارچه های لباس شب، مانند مخمل، ساتن و ابریش ، نیز به زیبایی با این نوع دستبند و النگو ست می شوند.

برای استفاده روزمره نیز می توانید از دستبند طلا اسپرت و تک پوش طلا اسپرت استفاده کنید.

گوشواره ها

این دسته از اکسسوری ها که روی گوش استفاده می شوند، از زمان های قدیم تا همین امروز مورد استفاده خانم ها و آقایان برای افزایش هارمونی در استایلشان قرار گرفته است.

 

انتخاب گوشواره مناسب

صرف نظر از مراسمی که می‌خواهید بروید گوشواره باید با نوع لباس شما ست باشد. به عنوان مثال رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای یا یکدیگر در تضاد هستند. به همین علت گوشواره سیاه با تاپ قهوه‌ای به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

 بهتر است برای انتخاب گوشواره از یکی از رنگ‌های لباستان کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر لباس شما از رنگ‌های آبی، سبز و سفید تشکیل شده است، گوشواره ای به رنگ سبز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما اگر یک رنگ لباس پوشیده‌اید باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که مکمل آن باشد و لباستان را تکمیل کند.

سایز گوشواره نیز یکی از نکات حائز اهمیت دیگر است. برای مهمانی ها یا قرار ملاقات های رسمی از گوشواره هایی با اندازه کوچکتر مثل گوشواره های میخی یا حلقه ای یا گوشواره طلا پروانه ای استفاده کنید.

برای مجالس صمیمی تر و دوستانه تر، از گوشواره هایی با سایز بزرگتر و پر زرق و برق استفاده کنید.

ست کردن چند اکسسوری باهم

یک راه ساده برای ترکیب و ست کردن زیورآلات باهم ، انتخاب یک معیار اصلی (به عنوان نقطه کانونی) و ست کردن بقیه اجزا با آن است. این وسیله  معیار می تواند یک حلقه ی بسیار زیبا یا یک ساعت اصل و یا یک گردنبند شیک باشد. بعد از انتخاب زیور معیار بقیه زیورآلات را با توجه به رنگ و استایل آن انتخاب و ترکیب کنید فقط توجه داشته باشید که زیور معیار حتما باید اصلی ترین زیور شما باقی بماند و نقطه توجه اصلی باشد.

شما می توانید در کل اندامتان از چندین اکسسوری  معیار و نقطه کانونی استفاده کنید، ولی نکته اصلی در این است که بین آنها فاصله مناسبی باشد که تاثیر گذاری خود را از دست ندهد. در این روش ست کردن نباید از گوشواره ها و گردنبند های بزرگ استفاده کرد چرا که نقطه اصلی را به هم می زنند. حتما باید اجزای اصلی جدا از هم باشد و به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند به عنوان مثال می توانید یک زیور معیار درگردنبند و یک زیورمعیار به عنوان دستبند داشته باشید.

نکته دیگری که در این باره باید مورد توجه شما باشد این است زیور های معیار حتما باید با یکدیگر ارتباطی داشته باشند. نیازی نیست معیارها باهم ست باشند، ولی باید ارتباطی با یکدیگر داشته باشد و این ارتباط می تواند نوع یا رنگ یا غیره باشد.

در اخر

اکسسوری هایی که در این مقاله دیدید همگی متعلق به گالری ماندگار هستند. ما در گالری ماندگار سعی کرده‌ایم تنوع محصولی بالایی داشته باشیم تا مطابق سلایق مختلف بتوانیم نیاز شما را برطرف کنیم.

اکسسوری ها مثل یک جادو عمل می کنند. تاثیر یک یا چند اکسسوری در استایل شما فوق العاده است. اما باید توجه داشته باشید که این وسایل همان قدر که می توانند ظاهر شما را بهبود ببخشند، می توانند آن را نابود کنند. پس سعی کنید که در انتخابشان دقت لازم را داشته باشید.

 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.