آنچه باید از نیم ست طلا بدانیم

نیم ست طلا جزء یکی از انواع مختلف زیورالات ظریفی است که طرح‌های ساده‌ای دارد. از زمان‌های قدیم تا زمان حال بین بانوان حتی آقایان استفاده آن موضوعی مهم به‌شمار می‌آید. اجزای این نوع طلا عبارت از یک آویز، یک جفت گوشواره و انگشتر طلای هم شکل خود هستند.

خرید نیم ست زر

در مجالس با شکوه و مراسم‌های ازدواج، بیشتر بانوان از سرویس کامل طلا تزیین شده با سنگ‌های قیمتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از سرویس طلا در مهمانی‌های دوستانه و صمیمی به دلیل گرانبها بودن آن توصیه نمی‌شود. استفاده از نیم ست استایل فرد را اسپرت می‌کند. طرح نیم ست گل، طرح‌های سنتی، طرح‌های مدرن و اشکال هندسی در بازارها موجود هستند که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که دوست دارید تهیه کنید.

سلیقه‌های مختلفی برای انتخاب آن وجود دارد. تهیه آن نسبت به ست کامل طلا راحت بوده، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و همچنین، خانواده‌‌ها می توانند برای فرزندان خود از آن استفاده می‌کنند.

انتخاب نیم ست برای تیپ پوستی مختلف

به علت تنوع رنگ پوست، در انتخاب نیم ست طلا باید توجه داشته باشید به دست شما بیاید. پیشنهاد ما به کسانی که پوست دستشان روشن و سفید استفاده از نیم ست طلای سفید خواهد بود. طول گردن از دیگر عوامل مهم خرید گردنبند طلا به‌شمار می‌آید.

همچنین اندازه مچ دست در جلوه نیم ست تاثیر می‌گذارد. به طور کلی برای داشتن یک سرویس به دلیل تجربه بالای فروشنده می‌توانیم از آن بخواهیم که به ما کمک کند. نیم ست به عنوان یک هدیه گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. می‌توان به جای سرویس کامل از نیم ست در مراسم ازدواج استفاده کرد.

نیم ست طلا شامل چه قسمت‌هایی می‌شود ؟

معمولا اجزای نیم ست را یک دست گوشواره و یک عدد گردنبند طلا تشکیل می‌دهد. در بعضی مواقع نه‌تنها گوشواره و گردنبند بلکه یک انگشتر هم شامل آن می‌شود. در گذشته نیم ست رز بیشتر مورد توجه بانوان جوان و دختران نوجوان قرار میگرفت. اما امروزه، به دلیل تنوع در طرح‌های آن همه‌ی بانوان در تمامی سنین می‌توانند از آن استفاده کنند.

گالری ماندگار مفتخر است، برای سال‌های طولانی طرح و نقوش مختلفی از زیورالات را در اختیار عموم بگذارد.

خاصیت آلت: نیم ست طلا ظریف

اختلاف قیمت نیم ست طلا و سرویس کامل

‌به علت کم بودن تعداد قطعه‌ و جواهر در نیم ست نسبت به سرویس کامل، نیم ست از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

علاوه‌بر عیار طلا (مقدار طلای که نسبت به دیگر عنصرها از آن استفاده میکنند)، برای بالا بردن ارزش سرویس کامل طلا از سنگ‌های قیمتی استفاده می‌کنند. اما نیم ست‌ها بیشتر طرح مینیمال(ساده) دارند.

سرویس کامل از مقاومت بالایی برخوردار است. معمولا، سنگ‌های قیمتی سرویس کامل طلا که به آن‌ها متصل می‌شوند‌، تاثیر بسزایی روی قیمت آن می‌گذارند. پس بهتر است از این سنگ‌ها بعد از خرید طلای مورد نظر مراقبت بیشتری کنید.

 

کاربرد نیم ست طلا و سرویس طلای کامل

سرویس کامل از جنس طلای سنگین است در نتیجه برای استفاده در طول روز و دورهمی‌های دوستانه مناسب نیست. طرح‌هایی که نمای شلوغ ندارد، پر زرق و برق نیستند، در مراسم‌های معمولی مناسب هستند. قبل از انتخاب سرویس طلا باید توجه کنید که جواهر زیاد روی آن برای ست کردن با لباس‌های ساده مناسب است. قبل از انتخاب به فکر این باشید که در کجا میخواهید از آن استفاده کنید.

انتخاب نیم ست طلا، آسان‌تر است و سبک ساده‌ای دارد. امکان استفاده روزمره حتی در مهمانی خاص را به شما می‌دهد. به دلیل کم بودن جواهر روی آن، دست شما را برای استفاده در هر مکانی را باز می‌کند، حتی می‌توانید به صورت تک از آن استفاده کنید. برای مثال: اگر فردی فقط علاقه به ست کردن دست‌ بند آن داشته باشد، نیازی به استفاده دیگر قطعات نیم ست نیست.

خرید نیم‌ ست طلای سفید

از دیگر رنگ‌های طلا، می‌توان طلای سفید را نام برد. در ادامه به مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم:

مزایای نیم ست طلای سفید

  1. طلای سفید اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد، دچار زنگ زدگی یا خوردگی آهن و پوسیدگی نمی‌شود.
  2. روی آن لکه‌ای به وجود نمی‌آید.
  3. به دلیل این که مقدار طلا مصرف شده در آن کم‌تر است، قیمت آن نیز نسبت به طلای زرد پایین‌تر است.
  4. سفید و براق بودن آن برای نیم ست‌های سنگین وزن همراه با سنگ‌‌های قیمتی مانند: الماس استفاده می‌شود.

معایب نیم ست طلا سفید

هنگام خرید طلای سفید باید به نکات منفی آن نیز توجه کنید:

  1. از این رنگ طلا، به طور مداوم استفاده نمی‌شود.
  2. اگر به صورت یکسره از آن استفاده کنید, بی‌تردید روی طلا خط می‌افتد.
  3. برای ساخت طلای سفید، آلیاژ نیکل به کار می رود. برای کسانی که پوست حساسی دارند، توصیه نمی‌شود.

چگونه به روش صحیح زیورالات خود را تمیز کنیم

در زمان تمیز کردن نیم ست طلا یا طلای دیگر در منزل، راحت‌ترین روش با کمترین مواد اولیه همیشه ایمن‌تر است. برای بانوان جواهرهای طلا بسیار محبوب هستند، بیایید روش تمیز کردن جواهرها را مرور کنیم.

محلول تمیز کردن زیورالات که به طور خاص برای طلا ساخته شده است، روش‌های مطمئن و موثر برای حفظ ظاهر آن‌ها وجود دارد.

  1. چند قطره آمونیاک(گازیست بی‌رنگ و بو با بوی تند) به آب اضافه کنید.
  2. با یک مسواک نرم که مخصوص کودکان است، مسواک بزنید.
  3. بعد شست‌وشو جواهرها را در آب ولرم بگذارید تا آبکشی شود.
  4. برای خشک کردن آن از حوله یا پارچه استفاده کنید. و همچنین میتوانید، طلای خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

نکته‌ مهم: طلا جز فلزهای انعطاف پذیر است. به آرامی مسواک بزنید و خشک کنید.

خاصیت آلت: نیم ست زر با طرح گل

عواملی که طلای شما را در زمان تمیز کردن تحدید میکند

چند ماده برای کدر کردن زیورالات شما وجود دارد, این مواد عبارت هستند از:

  1. صابون: از هرگونه صابون با مواد ناشناس پرهیز کنید. قبل از دوش گرفتن طلای خود را بردارید تا از جمع شدن لایه از دیگر مواد شوینده جلوگیری کنید.
  2. کلر: در دمای بالا مانند وان حمام که آب گرمی دارد، می‌تواند به طور دائم به جواهرهای طلای شما آسیب برساند یا تغییر رنگ بدهد. به خاطر داشته باشید در زمان تمیز کردن با سفید کننده کلر نیز آن را بردارید.

 

نیم ست‌ طلای گالری ماندگار

شما در گالری ماندگار هر نوع ست یا طلای دیگر با متنوع‌ترین مدل‌های روز دنیا پیدا خواهید کرد. چند نمونه از نیم ست‌ طلا را باهم بررسی می‌کنیم.

 

  1. نیم ست جواهر سلطنتی: نیم ست طلا همراه با جواهرها، ظاهر بی‌نظیر و جذابی دارد. یکی از ویژگی‌های بارز این مدل سبکی در وزن آن است. همچنین استفاده از زنجیر مدل فلامینگو جایگزین بند سرویس است.

نیم ست در دنیای مد پراستفاده و محبوب بین بانوان و آقایان قرار گرفته است، در طرح‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شود. این نیم ست شامل سه عدد زمرد و نگین، با ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز ساخته شده است.

  1. نیم ست طلا آبگینه: با ظاهری زیبا و خارق‌العاده بصورت فلاور طراحی شده، بسیار مناسب استفاده دختر خانم‌ها است. این امکان را به شما می‌دهد با توجه به سلیقه خود سنگ نیم ست را تغییر بدهید. سنگ روی آن سانچیو به رنگ قرمز است.

قفل گوشواره از نوع چفتی است و زنجیر طلا این نیم ست طلا ونیزی نام دارد. این مدل مناسب بانوان است.

  1. نیم ست طلا گوی: از طلای زرد ساخته شده است. یکی از مدل‌های فراوان با وزن مناسب است. رنگ سفید و در ابعاد مختلفی موجود دارد. وجود تراش روی آن و طراحی زیبا هر رده سنی میتوانند از آن استفاده ‌کنند.

برای داشتن ظاهری زیبا و تقویت آن توجه به جزئیات بسیار مهم است. جزئیات ساده می‌تواند یک شکل خاص را برای شما به وجود بیاورند.

  1. نیم ست عروس: یکی از ترس‌های مخاطبین طلا و جواهر این است، بتوانند یک مدل نیم ست طلا جدید با قیمت پایین‌تری نسبت به ست کامل خریداری کنند. از نظر ظاهر شباهت زیادی به نیم ست سلطنتی دارد.

  1. نیم ست طلا 18 عیار بی‌نهایت: این سبک جزو مدل های زیبا و ظریف نیم ست زر است. بسیار جوان پسند بوده و ست کاملی دارد. طرح روی تصویر، ست جدید با مدل بی‌نهایت طراحی و ساخته شده است. برای ساخت آن از دو رنگ طلای زرد و رزگلد استفاده شده است. این مدل دخترانه زنجیر با طرح میرو دارد.

کلام آخر

بیشتر آقایان و بانوان علاقه‌مند به نیم ست طلا و انواع زیورالات هستند. استفاده ازست کامل طلا باعث جلوه و درخشش بیشتر آن می‌شود. اگر شما هم دوست دار سرویس طلا هستید، می‌توانید برای صرفه جویی اقتصادی  به مرور زمان هر بار یک قطعه‌ از ست را خریداری کنید. در مجموع می‌توانید برای داشتن یک ست رز لذت ببرید.

طلا یک فلز نرم است. در زمان تمیز کردن آلودگی از روی آن باید با عطوفت رفتار کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.