نکات کاربردی برای انتخاب تک‌پوش طلا

تک‌‌پوش طلا جزو انواع النگو است که به دلیل پهن‌تر بودن به صورت تکی استفاده می‌شود و معمولاٌ سنگین‌تر از النگو است و بیشتر مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرد.

این مدل النگو در دو نوع قفل‌دار و بدون قفل موجود است. تک‌پوش خلاف گوشواره و گردنبند که معمولا زیر لباس مخفی هستند، اغلب اوقات مقابل دید شماست و می‌توانید از دیدن زیبایی آن لذت ببرید.

برای انتخاب تک‌پوش مناسب رعایت نکاتی لازم است که در این مقاله به مرور آنها خواهیم پرداخت که بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و از انتخاب و خرید خود راضی باشید.

مجموعه ای از مدل های جدید تک پوش طلا دخترانه اسپرت و زنانه

رنگ پوست

رنگ پوست افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل رنگ‌های مختلف طلا برای افراد مختلف جلوه‌های متفاوتی دارند. برای این که بدانید پوست شما تناژ سرد یا گرم دارد، راه‌های مختلفی وجود دارد.

می‌توانید به رگ‌های دست خود توجه کنید. اگر رگ‌های دستتان سبز رنگ هستند، تناژ پوست شما گرم است و چنانچه رگ‌های دستتان متمایل به آبی رنگ باشند، تناژ پوست شما سرد است.

راه دیگر این است که پشت دست خود یک زمینه کاملا سفید قرار دهید. اگر پوست شما زردتر یا صورتی‌تر از زمینه سفید است، رنگ پوستتان تناژ گرم دارد و چنانچه رنگ پوستتان سبزتر یا آبی‌تر از زمینه سفید باشد تناژ رنگ پوستتان گرم است.

این تصور که چون رنگ پوستتان روشن است، پس تناژ سرد دارد، اشتباه است. چرا که پوست روشن ممکن است ته‌رنگ‌های مختلفی از صورتی، زرد، سبز یا زرد داشته باشد.

به طور کلی برای پوست‌های با تناژ گرم، طلای زرد و برای پوست‌های با تناژ سرد، طلای سفید جلوه بیشتری دارد. البته این موضوع تنها جنبه پیشنهاد دارد و یک قاعده کلی نیست. بسته به سلیقه شما این قاعده می‌تواند رعایت شود یا رعایت نشود.

نحوه ست کردن چند النگو در کنار هم - فروشگاه زیورآلات استرلینگ

فرم مچ دست

چنانچه مچ دست ظریفی دارید، مناسب‌تر است که از تک‌پوش‌ طلا ظریف‌تری استفاده کنید که هماهنگی بیشتری با ظاهر شما داشته و جلوه زیباتری ایجاد کند و بالعکس. چنانچه مچ دست پرتری دارید، بهتر است به تناسب آن، از تک‌پوش بزرگتر و پهن‌تر استفاده کنید که هماهنگی بیشتری با ظاهر شما داشته باشد.

سایزبندی تک‌پوش و النگو

برای این که بتوانید تک‌پوش طلای خود را مناسب سایز دستتان تهیه کنید، نیاز است اندازه دور مچ خود را بدانید. چرا که طلای کوچکتر از سایز دستتان باعث ایجاد فشار و ناراحتی در مچ دست شما خواهد شد و چنانچه طلای بزرگتر از سایز مچتان خریداری کنید، خطر در آمدن از دستتان و گم شدن آن وجود دارد.

تک‌پوش با سایز مناسب شما، تک‌پوشی است که به مچ دستتان نچسبد و کمی فاصله بگیرد، اما در عین حال، نباید از مچ دستتان خیلی پایین‌تر بیاید چون جلوه زیبایی ندارد.

برای پیدا کردن سایز مناسب خود، انگشت شست دست خود را به انگشت کوچک بچسبانید شبیه به حالتی که می‌خواهید النگو دستتان کنید و در این حالت، دور قطورترین قسمت دست خود را اندازه بگیرید و با جدول زیر سایز مناسب خود را بیابید.

 

سایز تک‌پوش

نام تک‌پوش

سایز داخلی تک‌پوش به سانتی‌متر(دور دست شما)

2-0

صفر زنانه

96/15

2-2

یک زنانه

96/16

2-4

دو زنانه

95/17

2-6

سه زنانه

95/18

2-8

چهار زنانه

95/19

2-10

پنج زنانه

95/20

2-12

شش زنانه

94/21

2-14

هفت زنانه

94/22

3

هشت زنانه

94/23

 

 

محاسبه قیمت و اجرت

قیمت هر نوعی از طلا معمولا از فرمول زیر به دست می‌آید:

قیمت لحظه‌ای طلا * وزن طلا + اجرت ساخت  + سود فروشنده + مالیات = قیمت طلا 18 عیار

از بین این موارد، قیمت لحظه‌ای طلا تنها موردی است که تغییر می‌کند و به طور روزانه از سوی اتحادیه طلافروشان اعلام می‌شود.

در گالری ماندگار می‌توانید انواع تک‌پوش طلا ارزان و گران‌قیمت را بنا بر هزینه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید. اجرت ساخت و سود فروشنده و مالیات به طور دقیق در شناسنامه طلا که همراه طلا برایتان ارسال می‌شود، آمده است و با در دست داشتن فاکتور می‌توانید طلای خود را در هر کجای که بخواهید با اطمینان خرید و فروش کنید.

نگهداری از تک‌پوش

به مرور زمان ممکن است تک‌پوش شما جلا و درخشندگی اولیه خود را از دست بدهد. هرچقدر طلای شما بیشتر در مجاورت با آب شهر (که حاوی کلر است) و شوینده‌ها و مواد اسیدی قرار بگیرد، به همان میزان بیشتر از درخشش اولیه خود فاصله خواهد گرفت. بنابراین بهتر است هنگام استحمام و شستشو طلای خود را در بیاورید و آن را از تماس مستقیم با مواد ذکر شده و آب دور نگه دارید.

اگر به هر دلیلی احساس کردید طلای شما کدر شده است و دیگر ظاهر اولیه خود را ندارد، می‌توانید با روش‌های زیر آن را شخصا در منزل تمیز کنید.

می‌توانید طلای خود را در محلولی از آب ولرم، مایع ظرفشویی، جوش شیرین یا آمونیاک و نمک قرار دهید تا حدود یک ربع در آن باقی بماند و محلول در تمام قسمت‌های آن نفوذ کند و جرم‌ها کنده شوند که طلای شما مجددا به براقیت اولیه خود برگردد.

در مرحله بعد با یک مسواک بچه نرم طلا را به آرامی برس بکشید که به خوبی تمیز شود. سپس آن را در آب ولرم قرار دهید تا مدتی بماند و بعد به خوبی آبکشی کنید.

۸ راه شگفت انگیز برای تمیز کردن طلا و جواهرات

در آخر

تک‌پوش طلا یکی از انواع النگو است که به خاطر پهن بودن به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا جزو طلاهای با گرم بالاست و بعضی خانم‌ها به عنوان پس انداز به آن نگاه می‌کنند.

برای خریدن تک‌پوش مانند خرید هر طلای دیگری رعایت نکاتی لازم است. از جمله توجه به تناژ پوست، فرم مچ دست و سایز مچ دست. آشنایی با سایزهای مختلف النگو و تک‌پوش می‌تواند به شما کمک کند که خرید موفقی داشته باشید.

برای نگهداری از تک‌پوش خود کافی است به طور سالانه آن را با روشی که در مقاله بررسی کردیم تمیز کنید یا برای برگرداندن جلای اولیه، آن را به طلافروشی ببرید.

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.