تاریخچه گوشواره طلا و معیارهای انتخاب گوشواره مناسب

تاریخچه گوشواره طلا

انسان از قدیم الایام برای زیبایی و آراستن خود از جواهرات و زیور آلات استفاده می کرده است. در این بین استفاده از جواهرات در بین خانم ها رواج بیشتری داشته است. شواهد و مدارک باستانی نشان می دهند که انسان ها از هزاران دهه قبل با ساده ترین وسایل برای خود زیور آلات می ساختند. آن ها از صدف ها، سنگ ها و استخوان های حیوانات برای ساختن گردنبند و گوشواره استفاده می کردند.
 

از مدل های قدیمی گوشواره ایران باستان
 

مصر باستان علاوه بر همه ی پیشینه تاریخی که دارد مهم ترین شواهد باستانی در مورد استفاده از جواهرات را در قرن های پیشین به ما می دهد.

دانشمندان اثبات کرده اند که جواهرات و زیور آلات (طلا و جواهر) به انسان حس اعتماد به نفس می دهد. فرد احساس زیبایی می کند و به خودش حس بهتری دارد در نتیجه حالش خوب است. همه اینها باعث می شود که جواهرات از مهمترین و دوست داشتنی ترین لوازم در بین خانم ها باشد.

جواهرات مدل های مختلفی دارد. از گردنبند طلا تا گوشواره طلا و دست بند و پا بند هایی که به زیبایی طراحی می شوند. در این بین گوشواره طلا طرفدار های بیشتری دارند. مدل های متنوع و قابل استفاده بودن برای همه سنین و در دسترس تر بودن عوامل موفقیت این جواهرات زیبا هستند.
 

گوشواره ماه با طرح دخترانه و مناسب
 

گوشواره های زینتی و تاریخ بلند آن
 

 

 

ریشه استفاده از گوشواره ها به آفریقایی ها بر می گردد. از آنجایی که آفریقا منابع غنی طلا، نقره و فلزات با ارزش دیگر را دارد بعید نیست که اولین کسانی باشند که از این فلزات برای زیبایی بیشتر خود استفاده کرده باشند. زنان آفریقایی این فرهنگ را با خود به آمریکا بردند و کم کم استفاده از گوشواره طلا باب شد.

جالب است بدانید در نقاشی های دوران کوروش که حدود 2500 سال قدمت دارد تصویر مردانی دیده می شود که گوشواره به گوش دارند. این خود شاهدی است بر تمدن نوین ایران در آن زمان که زیبایی و استفاده از زیورآلات را محدود و محصور به جنسیت نمی دانسته است و زیبایی برای همه انسان ها، چه زن و چه مرد در دسترس بوده است.
 

تاریخچه گوشواره طلا در ایران باستان
 


معیارهای انتخاب گوشواره طلا مناسب
 

گوشواره طلا به دلیل موقعیت قرار گیری اش اهمیت بسیاری دارد. منظور از موقعیت، قرار گیری آن در صورت است. انواع مدل گوشواره طلا برای صورت های متفاوت طراحی شده است.

در صورت انسان اگر یک عنصری سر جای خودش نباشد، یا با بقیه عناصر تناسب نداشته باشد کل استایل را بر هم می زند. پس لازم است در انتخاب گوشواره طلا دقت لازم را داشته باشیم تا زیبایی و جذابیت خود را حفظ کنیم.
 

اهمیت رنگ مو و رنگ پوست در انتخاب گوشواره طلا
 

رنگ مو یکی از عوامل مهم در انتخاب گوشواره طلا مناسب است. در گذشته گوشواره ها طرح های ساده و طلایی رنگ داشتند. اما الان بر روی هر گوشواره طلا انواع و اقسام نگین ها و الماس های مختلف نصب می شود. با دانستن این نکته که چه رنگ هایی باهم تناسب دارند گوشواره بهتری انتخاب کنید.(در گذشته مقاله ای با عنوان چه رنگ سنگی برای پوست من قشنگ تره در خصوص انواع سنگ ها و مقایسه با رنگ پوست هر شخص مفصل تر صحبت کردیم.) در زیر یک مدل گوشواره دخترانه از گالری ماندگار را مشاهده می کنید.
 

گوشواره طلا آویز و کم وزن با طرح زیبا
 

اهمیت حالت صورت در انتخاب مدل گوشواره طلا
 

همان طور که توضیح دادیم هر مدل از گوشواره های طلا برای هدف و حالت چهره متفاوت ساخته شده است. در تناسب مدل گوشواره طلا و طرح صورت باید تضاد برقرار شود. یعنی اگر صورت کشیده ای دارید گوشواره های کوچک و گرد و اگر صورت گرد و پری دارید گوشواره آویز طلا و بلند و باریک را انتخاب کنید. با ایجاد این تضاد بهترین حالت چهره را برای خودتان می سازید. گاهی زیبا ترین چهره ها را تضاد ها می سازند.
 

گوشواره طلا حلقه ای و زیبا با وزن مناسب
 

تکلیف خود را همین الان معلوم کنید. اگر موهای بلندی دارید و گوش هایتان زیر پیچ و تاب زلف هایتان قایم می شود از الان دنبال گوشواره طلا های بلند و آویزی باشید.

اگر موهای کوتاهی دارید، و کم پیش می آِید که بلندشان کنید می توانید گوشواره طلا های کوچک تر را انتخاب کنید. زیرا با موی کوتاه گوش ها نمایان هستند و دست شما برای انتخاب مدل و طرح گوشواره باز تر است.
 

گوشواره طلا رسمی یا غیر رسمی
 

همان طور که لباس محل کار و مهمانی شما متفاوت است گوشواره شما هم باید متناسب با مکان باشد. طبیعتا لباس رسمی با گوشواره آویزی و گوشواره منگوله ای تناسب ندارد. همان طور که گوشواره لوستری برای استفاده روزمره و در خانه مناسب نیست. در واقع اول باید مشخص کنید از گوشواره طلا چه می خواهید، بعد بهترین انتخاب را انجام دهید.
 

گوشواره طلا دخترانه زیبا و چسپیده به گوش
 

قیمت گوشواره طلا
 

همانطور که در مقاله بالا توضیح داده شد قیمت گوشواره طلا وابسته به مدل های متفاوتی است که انتخاب می کنید. در واقع دست شما برای انتخاب گوشواره در همه قیمت ها باز است. قیمت گوشواره طلا ساده در ردیف ارازن ترین هدیه های طلا می باشد. گالری طلا و جواهر ماندگار با افتخار انواع مدل گوشواره طلا در دسته بندی قیمت های متفاوت را تقدیم شما عزیزان می کند.
 

یک مدل گوشواره طلا با طرح قلب
 

گالری ماندگار در گذشته مقاله ای در خصوص رعایت نکات بهداشتی در هنگام خرید گوشواره طلا تقدیم شما کرد که پیشنهاد می کنیم حتما  مروری بر آن مقاله نیز داشته باشید.

در مقالات بعدی انواع گوشواره های زیبا را برای شما به تفصیل معرفی خواهیم کرد. گالری ماندگار با افتخار متنوع ترین گوشواره طلا دخترانه و زنانه را برای شما طراحی و ارائه می کند.

 

آخرین مدل های گوشواره طلا در سال 2020

اگر نگاهی به سایت های پر مخاطب جهان در زمینه طلا و جواهر بیندازیم متوجه میشویم که در حال حاضر گوشواره های متنوع با طرح های بسیار زیبایی رونماییی شده که بد نیست در این مقاله توجه شما را به چند مورد از این گوشواره های طلا که جزو پر مخاطب ترین نمونه های بازار طلا و جواهر است جلب نماییم :

 

وقتی به جواهرات لمس طلا داده می شود ، ارزش آن فقط افزایش می یابد. چه این لوازم جانبی کوچک باشد یا یک مجموعه سنگین که وقتی با طلا ساخته میشوند شخصیت بیشتری به لباس پوشانده می بخشند. نه تنها زنان بلکه مردان و بچه های کوچک نیز از اهمیت و جایگاه خاص جواهرات آگاه هستند.

یک نمونه ای از یک گوشواره حلقه ای ریز طلا که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع دستبند داده است .

 

طلا نماد سعادت و ثروت است. جواهرات طلا مانند مانگال سوترا ، النگوها ، گردنبند ، گوشواره و غیره از نظر فرهنگ برای زنان اهمیت ویژه ای دارد. این موضوع به طور گسترده ای به عنوان هدیه در عروسی ها ، تولد ، حمام کودک و غیره اهدا می شود. از بین آنها گوشواره ها جلوه زیبایی به چهره می دهند.

 

در حالی که این روزها طلا تقریباً در همه جنبه های جواهرات مجسم شده است ، گوشواره ها موقعیت قدیمی خود را حفظ کرده اند. آنها از طریق لباس می درخشند و ظاهر اشخاص را ارتقاء می دهند در حالی که مطمئن می شوند زیبایی آن را از طریق شما منعکس می کنند. مجموعه های گوشواره طلا، این روزها با هجوم مدرن و ظاهری شیک بسیار زیاد هستند ، در حالی که سایرین هنوز هم با ظاهر سنتی خود می درخشند. صنایع دستی عالی و تلاش خوب آشکارا در طراحی این گوشواره ها  منعکس شده است.

 

گوشواره های طلای جدید در سال2020:

گوشواره ها نه تنها توسط خانم ها روی لاله گوش پوشیده می شوند بلکه به عنوان یک کالای زینتی در بالای لاله گوش نیز پوشیده می شوند و همچنین گوش را کاملاً پوشانده اند. در اینجا لیستی از  جدیدترین کاتالوگ گوشواره طلا برای زنان و دختران با تصاویر آورده شده است که توجه شما را بدان جلب می نماییم:

 

طلای گوشواره های موجدار طراح:

یک نمونه ای از یک گوشواره میخی که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع دستبند داده است .

 

این آخرین طراحی گوشواره های طلایی ظاهری موج دار است که یک طراحی چشمگیر برای استفاده روزانه است.در این گوشواره طلا امواج با الماسهای کریستالی سفید کاشته شده اند تا جلوه ای خیره کننده به دست آورند. آنها به طور گسترده ای بر روی لباسهای سنگین و لباسهایی برای کارکردهای کوچک و غیره تزئین شده اند. همانطور که در تصویر می بینید این گوشواره با امواج همراه است، که چنین نقوشی نشان دهنده رمز و راز ، امید ، قدرت ، احساسات طرف پوشانده است.

 

گوشواره های طلایی لاله برای زنان:

یک نمونه ای از یک گوشواره میخی که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع دستبند داده است .

 

طرحی که از طلا ساخته شده است ، یک شخصیت ساده تر را به لباس پوشانده می بخشد. طرح لاله برای لباس معمولی با دو برگ طلایی متصل ، قابل تحسین است. گل لاله نمادی از حق امتیاز ، عشق واقعی ، آفتاب و شادابی است. این می تواند بهترین هدیه برای نشان دادن عشق امیدوارانه به شاهزاده خانم باشد. این طرحی است که توسط مردان نیز با یک گوش واحد انجام می شود.
 

گوشواره های شراب برای دختران:

یک نمونه ای از یک گوشواره میخی که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع دستبند داده است .

 

آیا به دنبال طرحی مرسوم و مطابق با مد روز هستید؟ در این گوشواره، آخرین طراحی گوشواره های طلایی با زمردهای سبز طراحی شده است که ظاهری از شاخه های شراب را به شکل دایره ای نشان می دهد. تاپ ها با برگهای نقره ای و سبز که در آن حک شده است شگفت انگیز به نظر می رسند. یک لباس با چنین رنگ بندی و تم رنگی می تواند بسیار جذاب تر به نظر  برسد و چهره شما را شاداب تر کند. چنین طراحی به عنوان مدل گانگا جامونا نیز گفته می شود زیرا شامل طلا و نقره نیز
می شود.

 

گوشواره های زیبا و با طرح ماهانه:

یک نمونه ای از یک گوشواره میخی که در آن از اشکال هندسی و حلقوی جهت زیبایی بیشتر استفاده شده است که جلوه خاصی را به این نوع دستبند داده است .

 

یک طراحی ماهانه با نوع خالص، ظاهری شیک به شخصیت شما برای عملکرد در لباس می دهد. با طراحی گسترده ای که در این گوشواره صورت گرفته شما بسیار جذاب به نظر می رسید، در این گوشواره که از طلای خالص 18 عیار تهیه شده در بین آنها طراحی گل انجام شده که ظاهری شیک و جذاب را در ایین گوشواره خلق نموده است. برای پایان دادن به طول گوشواره ها ، گل های توری کوچکی به آن وصل شده اند تا زیبایی این گوشواره طلا را دو چندان کنند.

در پایان لازم به ذکر است که اشاره گردد نمونه های گوشواره در سال 2020 از تنوع بالایی برخوردار است که ما در این مقاله به برخی از نمونه های پرفروش آنها اشاره نمودیم.


 

منابع مقاله:
1- Quora.com
2- Kislly.com



 

دیدگاه خود را بیان کنید.

دیدگاه کاربران (0)

نتیجه‌ای یافت نشد.